DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; איך משלמים, לפי חשיפות או לפי הקלקות?
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

איך משלמים, לפי חשיפות או לפי הקלקות?

אתרי התוכן הרוויחו מן המהלך של גוגל. הוא הפך את הסחורה שלהם - חשיפות מפולחות - לחמה

בשבוע שעבר כבש יוסי בניון, הישראלי המשחק בקבוצה הספרדית ראסינג סנטנדר, שלושה שערים לרשת לה-קורוניה ובכך הבטיח למעשה את נוכחות קבוצתו בליגה הספרדית העליונה גם בשנה הבאה. מלבד הביצועים המופלאים של הקוסם הישראלי, אי אפשר היה להתעלם מן הפרסומת שנמרחה על אחוריו - כלומר, על מכנסיו - בנוסף ללוגו על החולצה.

01/05/2005 | מאת: רונן מאיר

בספרד יש שתי קבוצות שמשחקות בלי לוגו של ספונסר אפילו על החולצה. זה לא שהן מתקשות להשיג ספונסרים. להיפך, אחת מקבוצות אלה - ברצלונה - היא מן המבוקשות בעולם ע"י מותגים מובילים (הקבוצה השניה היא אתלטיקו בילבאו, הבסקית). אלא שלברצלונה יש מסורת. היא תופסת את עצמה כקבוצת הייצוג של קטלוניה ולפרסומת אין מקום על המדים הלאומיים. אוהדי ברצלונה גאים מאוד בעובדה שקבוצתם אינה מתפתה לבצע. הויתור הכספי של ברצלונה הוא, כמובן, משמעותי ביותר, אך עדיין מדובר באחד המועדונים העשירים בעולם עם הכנסות ממכירת חולצות וזכויות שידור ברמות הכי גבוהות. לברצלונה גם שיעור גבוה במיוחד של מנויים. האצטדיון הביתי שלה, קאמפ-נואו, מכיל כמאה אלף מקומות. רובם מכורים.

 

והנה נפל דבר. השבוע הודיעה הנהלת ברצלונה, שבראשה עומדים לאומנים קטלונים מובהקים, על שבירת הטאבו. החל מן העונה הבאה תופיע הקבוצה עם לוגו על החולצה. ברצלונה הולכת בזהירות. הלוגו לא יהיה של מותג מסחרי רגיל אלא של אולימפיאדת בייג'ין 2008. הספונסר הוא ממשלת סין.

 

גם גוגל צועד בזהירות

באותו שבוע ממש הודיע מנוע החיפוש גוגל, אחד המותגים החזקים בעולם, כי יתחיל לשלב באתריו גם מודעות בתשלום עפ"י חשיפות וגם באנרים. גוגל, כמו ברצלונה, צועד בזהירות. הבאנרים ישולבו בשלב ראשון באתרי הלוויין של גוגל - פרוגל, אתר החדשות וכד' - אך לא באתר מנוע החיפוש עצמו.

 

ניתן לנתח את המהלך של גוגל לאורך מאמרים רבים. יש לו היבטים הקשורים בתרבות האינטרנט, התפתחות הרגלי הגלישה ברחבי העולם, שימושים חדשים במנועי חיפוש וגם היבטים הקשורים במלחמת המותגים מול יאהו. כמובן שהמהלך קשור להתבססות של הפרסום באינטרנט ולגידול המהיר בנתח של האינטרנט בתקציבי הפרסום של השמות הגדולים.

 

תגובות רבות למהלך של גוגל התמקדו בצד החזותי. הניקיון העיצובי של גוגל והעדרם של הבאנרים (שלא לדבר על הפופ-אפים - החלוניות הקופצות) הם חלק מערכי המותג.

החידוש הגדול הוא לא חזותי אלא עסקי. גוגל שיצר את הקונספט של תשלום עבור הקלקות מציע כעת גם אופציה לתשלום עפ"י חשיפות. במילים אחרות: גוגל מכיר בנתון אליו, לכאורה, התנכר עד עתה. הוא מוכר לא רק את האפקטיביות שלו אלא גם את הרייטינג שלו.

 

גמישות בתכנון קמפיין האינטרנט שלך

כאשר תיושם ההחלטה גוגל יציע למפרסמים גמישות טקטית (ואף אסטרטגית) בתכנון הפרסום באינטרנט.

המפתח לבחירת הגישה הפרסומית הנכונה לקמפיין באינטרנט - היא השאלה מה יחשב כהצלחה. ניקח לדוגמא שני מוצרים פיננסיים: פיקדון חדשני ואגד קרנות.

קבלת החלטה לרכישת פיקדון מבוססת על מידע טכני אודות המוצר. קבלת החלטה לרכישת אגד קרנות כוללת גם למידה מסוימת של המוצר. לבנק המפיץ את המוצרים יש, מן הסתם, אינטרס לקצר ככל האפשר את ביצוע הרכישה של כל אחד מן המוצרים. בשני המקרים הרוב המכריע של הרכישות יתבצעו בערוץ קונבנציונאלי - סניף או טלפון - גם אם רכישה מקוונת זמינה.

 

לפיקדון עדיף קמפיין באנרים בתשלום עפ"י חשיפות. באנר יכול להכיל את מלוא האינפורמציה הדרושה להחלטת רכישה של הפיקדון - ריבית, תקופה וכד'. הקלקה על הבאנר תוביל, כמובן, לכניסה אל ממשק רכישה אינטרנטי, אך ההצלחה של הבאנר היא ביצירת מודעות למוצר המניעה לפעולה. פניה לבנקאי היא הפעולה הרצויה, לא הקלקה על הבאנר

קמפיין של מודעות טקסט ותשלום עפ"י הקלקות יהיה אמנם חסכוני במידה ניכרת, אך בעל אפקט נמוך. לכן, במקרה זה אין גם טעם לפעול באופן משולב.

קשה מאוד למדוד אפקטיביות של קמפיין מסוג זה בזמן אמיתי, במיוחד לבנק שצריך לאסוף נתונים ממקורות רבים. כמות ההקלקות על הבאנר היא, כאמור, מדד חלקי בלבד אם בכלל. דרך אפשרית היא באמצעות מדידת ביצועים במוקד טלפוני (Call Center).

 

לאגד קרנות עדיף קמפיין של מודעות טקסט בתשלום עפ"י הקלקות. המטרה היא להוביל גולשים למידע נוסף אשר יאפשר להם לקבל החלטת רכישה ופניה לבנקאי. קמפיין כזה מחייב עורף תוכני באתר המפרסם.

במקרה זה בהחלט ניתן לשלב גם באנרים או מודעות טקסט בתשלום עפ"י חשיפות. יתכן כי יש צורך ליצור מודעות בסיסית לרעיון של אגד קרנות. באנרים עשויים לעזור.

אפקטיביות של קמפיין מסוג זה פשוטה מאוד למדידה; סופרים את הכניסות לתוכן הייעודי אודות המוצר. מערכת סטטיסטית טובה תאפשר לבחון את החשבונית של גוגל עם הדיווח על מספר ההקלקות. אם הקמפיין כלל גם באנר, ניתן לבודד את השפעתו ולשפר את הדיוק בקמפיין הבא.

 

לתשומת לב! כל קמפיין שמוביל גולשים לתוכן מייצר רק כניסות, לא תנועה. החשיפה של התוכן עצמו הוא מדד לאיכות התוכן והעריכה באתר, לא מדד לאיכות הפרסום המוביל אליו.

 

ומה יעשו אתרי התוכן?

גוגל פלש לטריטוריה של אתרי התוכן. עבור אלה שאין להם מנוע חיפוש או אינדקס, מכירת פרסום בתשלום עפ"י הקלקות אפשרית רק במקרים נקודתיים. הם יצטרכו לשכלל את ההיצע של פתרונות לפרסום בתשלום עפ"י חשיפות. לדוגמא: הקטנת כמות הבאנרים והוספת מודעות דמויות כתוכן, קיוסקים אינטראקטיביים, שיתופי פעולה מסחריים, אירועים פרסומיים ועוד.

בסופו של דבר, אתרי התוכן הרוויחו מן המהלך של גוגל. הוא הפך את הסחורה שלהם - חשיפות מפולחות - לחמה.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS