DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; באנר אחד, שלוש הפתעות
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

באנר אחד, שלוש הפתעות

ניהול תוכן הוא עניין מורכב עם נטיות הסתבכות גם במצבים הכי פשוטים

עם כל הטכנולוגיה והאוטומציה של התכנים, הבסיס הוא מערך נהלים יעיל עם בקרה ופיקוח. דהיינו, בירוקרטיה של התוכן.

15/05/2005 | מאת: רונן מאיר

השבוע הצליחה רשת קמעונאית מן הגדולות בישראל להפתיע אותי. הקלקה על באנר מאוד מכירתי (מוצר/מחיר) של הרשת הובילה לאתר קומפקטי, שהציג בשפה אינטרנטית את מה שהמודעות של הרשת בעיתונים עושות על הנייר -  מוצר ומחיר, מוצר ומחיר וכן הלאה.

האתר הפרסומי היה מוקפד, מעוצב בדיוק עפ"י ערכי המותג. הוא אפשר דפדוף נינוח בין קטגוריות מוצרים ודפדוף בין הדילים בכל קטגוריה. כמו-כן האתר הכיל כפתור להצגה של רשימת נקודות המכירה. בתחתית האתר הופיעה הודעה על תוקף הדילים. על פניו היה נראה כי מדובר באתר לוויין (מיני-סייט) פרסומי של הרשת הקמעונאית.

 

הצעות המכר עצמן לא הובילו לשום מקום (לא קליקביליות) אלא סיפקו מידע תמציתי בלבד אודות הדיל. כלומר, אם יש לך תוכניות לבקר ברשת כדאי שתדע/י. הרשת המסוימת, מן הסתם, אינה מצפה לאירועי מסחר אלקטרוני. בזה אין הפתעה. גם לרשת מובילה, ואולי במיוחד, כדאי לצעוד בזהירות לעידן האי-קומרס, אם בכלל.

 

גם העובדה שהאתר הקומפקטי לא כלל קישור לאתר הבית של הרשת לא הפתיעה. אתרי לוויין פרסומיים שאינם מקושרים לאתר בית הם תופעה נפוצה למדי. יש לכך כמה סיבות:

  1. חישוב (בד"כ מוטעה) כי קישור לאתר הבית יקטין את האפקטיביות של אתר הלוויין.

  2. שכחה תחת לחץ. אתרי לוויין פרסומיים מבוצעים כמעט תמיד בלוח זמנים היסטרי.

  3. אתר הבית אינו מכבד את המותג וההחלטה לא לקשר אליו היא, במידה רבה, אילוץ.

  4. הערכה כי אתר הבית, גם הוא טוב, אינו תומך במסר הספציפי.

  5. אין אתר בית.

 

לעיתים אתרי לוויין, בעיקר אתרים פרסומיים, אינם מאוחסנים על אותו שרת עליו מאוחסן אתר הבית אלא על שרת של הספק. במקרה זה, באופן יוצא דופן, שורת הכתובת העידה כי אתר הלוויין נמצא על שרת הבית. לגולש החוקר יש בכך שיפור תנאים. אין צורך לחפש את כתובת הבית בגלישה מקבילה בגוגל או בנטקס, או ע"י ניסוי וטעייה בהקלדת האיות הנכון. פשוט מוחקים את שובל הכתובת עד לדף הבית.

 

כאן חיכתה הפתעה ראשונה. אתר הבית של הרשת הקמעונאית הוא אותו מנגנון תצוגה של הצעות מכר הפועל גם באתר הלוויין אליו הוביל הבאנר. בלי "אודות החברה" בלי "צור קשר" בלי קישור לפרסומות בוידאו וכיוצ"ב - רק לוח מבצעים דינאמי. אסטרטגיה של קומפקטיות.

 

כאשר מדובר במותג מוביל, ההיגיון מאחורי הקומפקטיות יוצאת הדופן הוא ברור. הרשת המסוימת מתייחסת לאינטרנט כאל אפיק פרסומי בלבד ומשיגה חשיפה היכן שלקוחותיה נמצאים. אין לה צורך לספר על עצמה.

מצד שני של המטבע ניצבות שתי החלטות סמויות: אחת - לא להסתבך במסחר אלקטרוני, שנייה - לא להסתבך בניהול תוכן. קומפקטיות כבר אמרנו?

 

הגישה התמציתית לאינטרנט מצד גורם עוצמה ראויה להערכה. יש בה הליכה נגד הזרם ומידה לא מועטה של חדשנות.

אלא שאז באה ההפתעה השנייה. לוח המבצעים בדף הבית היה לא עדכני. כלומר, מי שיגיע לכתובת הבית של הרשת הקמעונאית, בהקלדה או ממנוע חיפוש, ייחשף גם לאסטרטגיה הקומפקטית וגם למנגנון הידידותי, אך גם למבצעים שפג תוקפם.

 

אותה רשת קמעונאית הפעילה בעבר פורטל העוסק בסגנון חיים הקשור למגוון המוצרים הנמכרים בסניפי הרשת. היום הפורטל אינו פעיל. כנראה שחוסר הרצון של הרשת הנ"ל להסתבך בניהול תוכן מבוסס על ניסיון חיים.

 

הכתובת של הפורטל עדיין פעילה. היא מופיעה בראש תוצאות החיפוש של שם המותג. הכתובת כוללת דף בודד ובו הלוגו של הרשת הקמעונאית. וזאת ההפתעה השלישית. אין קישור (וגם לא סקריפט העברה) לדף הבית של הרשת.

 

הדוגמא הנ"ל מהווה המחשה נוספת לכך שניהול תוכן הוא עניין מורכב עם נטיות הסתבכות גם במצבים הכי פשוטים. כמה שנזהרים צריך להיזהר יותר.

המסקנה המעשית: עם כל הטכנולוגיה והאוטומציה של התכנים, הבסיס הוא מערך נהלים יעיל עם בקרה ופיקוח. דהיינו, בירוקרטיה של התוכן.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS