DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; ניהול משברים, רשמי ביקור באתר מנצ'סטר יונייטד
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

ניהול משברים, רשמי ביקור באתר מנצ'סטר יונייטד

האינטרנט היא פלטפורמה מצוינת לתמיכה בניהול משברים

אם התוכן הוא באמת המלך, הרי שמצבי משבר מספקים לו את רגעי התהילה. כאשר המדיה לוחצת, הלקוחות תובעים תשובות ברורות ומהירות ודעת הקהל נזילה, האינטרנט מאפשרת להעביר מגוון מסרים בגובה העיניים, לספק מידע ככל שנדרש ולהיות בקשר ישיר ואישי עם לקוחות.
האינטרנט גם מעניקה גמישות להתאמת המסרים והדגשים בהתאם לתנודתיות של המצב.

22/05/2005 | מאת: רונן מאיר

מנצ'סטר יונייטד הוא מותג שצריך לנהל משברים בתדירות גבוהה. בניגוד לתחומים אחרים בהם לכישלון מקומי או בעיית מכירות נקודתית אין אפקט רגשי שמזעזע את הלקוחות, בכדורגל הדרמה היא המוצר עצמו והחשיפה של הקרביים המקצועיים היא חלק מן המשחק. בשווקים אחרים התחרותיות אינה מתורגמת ליריבות רחוב. כלומר, אם מעדן חלב של חברה מסוימת ירד במכירות, לא תראו צרכנים של המעדן המתחרה שרים שירי לעג בחוצות העיר.

הפסד בלתי צפוי בליגה, הדחה מטורניר אירופי, מריבה בחדר הלבשה והחמצה של שחקן רכש הם מצבי משבר בזירת ההתמודדות של מועדון כדורגל מוביל.

 

הביקור באתר של מנצ'סטר יונייטד התקיים בעשרים וארבע השעות האחרונות של אחת מן העונות הגרועות של המועדון בעידן הגלובלי שלו, לאחר הפסד בפנדלים לארסנל בגמר הגביע האנגלי ובשיאה של פרשת הרכישה של המועדון ע"י איש העסקים האמריקני, מלקולם גלייזר, בניגוד לרצונם של רוב האוהדים המקומיים.

 

יש להניח כי זכייה בגביע היתה גורמת לחגיגה ויזואלית בדף הבית של מנצ'סטר יונייטד באינטרנט. אחרי ההפסד בגמר הדף שמר על מראה של עסקים כרגיל.

האייטם המרכזי התמקד, בלי ברירה, בכישלון בגמר הגביע אך כיוון במדויק ללב האוהדים: "פנדלים כואבים לאדומים" דמעה הכותרת הראשית. כותרת המשנה הדגישה את השליטה המוחצת של הקבוצה במשחק ואת המזל ממנו נהנתה היריבה. גישה עניינית, טון בוטח. המסר: משבר הירואי שיהפוך לאחד מתמריצי העונה הבאה ולעוד נדבך בגאוות היחידה, הבנויה גם על הישגים וגם על רגעי כאב משותפים.

מתחת לניסוחים המדויקים הופיעו הקישורים הרגילים: משאל אוהדים (בואו נדבר על זה), גלריית תמונות (היו לנו רגעים גדולים) ותקציר אירועי המשחק (תקפנו כל הזמן).

 

כנהוג ברגעי משבר, המנהיג לוקח אחריות ומדבר ישירות. האייטם השני בחשיבותו, תחת הכותרת תגובות, מפנה אל ההסבר של אלכס פרגוסון לתוצאת גמר הגביע שהשאירה את מנצ'סטר יונייטד ללא תואר. הלינק אל ההסבר תומך במסר המרכזי "המזל של ארסנל" וממוקד בפנדל המכריע. לא חלילה הפנדל שהחמיץ פול סקולס, אלא הפנדל האחרון שהבקיע פטריק ויירה בר המזל מארסנל.

 

בשלב זה, הלקוח שהגיע עצבני, ממורמר ותובעני כבר נכנס לאוירה: הצדק איתנו. בעצם, במונחים של כדורגל טהור, אנחנו המנצחים. אנחנו הטובים. יחד נתגבר. בעונה הבאה נוכיח לכולם. כמה עולה מנוי?

עוצמת הרגש אינה משתנה, אך מהותה שונה לחלוטין. בעיה הפכה להזדמנות.

 

גלישה פנימה מוכיחה עד כמה התוכן מחושב. התגובה של פרגוסון למשחק מתחילה ביעדים לעונה הבאה. עכשיו גם ברור מדוע האייטם השלישי, לצד ההפניה לתגובתו של פרגוסון, עוסק בספקולציות על רשימת הקניות של מנצ'סטר יונייטד.

 

וויין רוני, הפוטנציאל הצעיר של מנצ'סטר יונייטד, הציג בגמר הגביע יכולת גבוהה ומוטיבציה שהיא חלק מן המוניטין של המועדון. עליו מתכננת מנצ'סטר יונייטד את השקעותיה בטקסטיל. כלומר, הפצת חולצות.

בחירת התמונה לאייטם המרכזי היא החלטה גאונית. אי אפשר להציג תמונה של מנצח, אבל אפשר להציג תמונה של ווינר. וויין רוני הוא הכוכב. רגע במשחק בו הוא ממוקד, כנראה בכדור שאינו בתמונה, כאשר מאחוריו קפטן היריבה, פטריק ויירה, בעמדת יתרון. ברור שרוני לא יוכל לעבור את ויירה, אבל מאוד ברור שהוא מאוד רוצה. כל רוח המותג בקליק אחד. יש לצפות לעליה מסוימת במכירות לאות הזדהות עם הכאב של רוני.

 

במידה רבה מנצ'סטר יונייטד היא תאגיד תקשורת. יש למועדון ערוצי טלויזיה, סלולר, רדיו, מגזינים. אתר האינטרנט הוא גם אחד מערוצי התקשורת וגם פלטפורמה שיווקית. יש בו כלים שיווקיים מגוונים באמצעותם המועדון מקדם מכירות של מוצרים ושירותים. למשל, צפייה בערוצי הטלויזיה הייחודיים של מנצ'סטר יונייטד. הדגש ביום הכואב הוא על הניצחונות הקלאסיים. שחקן העבר הצרפתי, אריק קאנטונה, ככל הנראה גדול האלילים של מנצ'סטר יונייטד בכל הזמנים, נוכח בעוצמה. עד כמה הוא גדול עבור הלקוחות של מנצ'סטר יונייטד ניתן להבין משלט שתלו אוהדים מקומיים בכניסה לעיר: "1966 היתה שנה טובה לכדורגל האנגלי. אריק קאנטונה נולד". למי ששכח, ב-1966 זכתה אנגליה בפעם הראשונה והיחידה במונדיאל. בחירת התמונות בדף הבית של אתר מנצ'סטר יונייטד היא פואטיקה של שיווק וקידום מכירות.

 

לא רק ניהול משברים ושיווק אמוציונאלי אפשר ללמוד באתר של מנצ'סטר יונייטד. גם שירות לקוחות, טיפוח לקוחות ושימור לקוחות. נכון שלא חוכמה להיות אטרקטיבי כשיש לך קטעי וידאו של וויין רוני וריאן גיגס, אבל האתר של מועדון הכדורגל המצליח בעולם (הצלחה עסקית) הוא הרבה יותר מאשר אתר לתמיכה בשירותי תקשורת וערוצי מדיה. ניתן לרכוש בו גם תוכניות חסכון, לקבל הלוואות, משכנתאות, כרטיס אשראי, ביטוח רכב. הכל ממותג. האתר מקשר למכירות פומביות של ממורביליה באתר eBay וכמובן מקדם את בתי הספר לכדורגל של המועדון ברחבי בריטניה ובעולם.

 

מה המשמעות של טיפוח לקוח באתר של מועדון כדורגל מוביל? לדוגמא: תוכן היסטורי מקיף. באתר של מנצ'סטר יונייטד מתועד כל שחקן מן העבר. ההיסטוריה היא נכס. גם לרגעים קשים יש משמעות. באתר של מועדון הכדורגל הישראלי מכבי תל-אביב לא ניתן למצוא מידע על צביקה רוזן, שהיה הקפטן של הקבוצה באחת מן התקופות הכי זוהרות שלה. יודעי דבר יגידו שיש כאן יותר מקורטוב של פוליטיקה. אלא שזה לא תירוץ לפאשלה כה בסיסית. גם באתר מנצ'סטר יונייטד יש לא מעט פוליטיקה. מי שיתעמק מעט בדף הבית יזהה את הניואנסים בצורת הטיפול של האתר בנושא רכישת המועדון ע"י מלקולם גלייזר.

 

מנצ'סטר יונייטד הפכה למותג המצליח ביותר בענף הכדורגל העולמי בזכות אסטרטגיה גלובלית. האיש בעל החזון, פיטר קניון, שהביא את המועדון האהוד לפסגות פיננסיות מנהל היום את האסטרטגיה של צ'לסי, האלופה הטריה בבעלותו של רומן אברמוביץ'.

ברור שכדי שחזון כזה יצליח המוצר צריך להיות איכותי. כלומר, הקבוצה צריכה לנצח ולזכות בתארים. אבל זה, כאמור, כבר עניין למדור אחר.

 

מנצ'סטר יונייטד - האתר הרשמי

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS