DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; פספוס בשוק ההון
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

פספוס בשוק ההון

בשלב התכנון של האתר נקבעת רמת הגמישות או רמת התסכול אחר-כך

האם גורמים שמערכות על לניהול תוכן גדולות עליהם, הן פונקציונאלית וכמובן תקציבית, צריכים לוותר על אתר שיווקי ולהסתפק באתר ייצוגי? האם כדי להשיג אפקטיביות שיווקית (גמישות למצבים משתנים) חייבים לעבוד בקוד סטטאטי? עובדה שלא. יש ויש אתרים אפקטיביים עם הרבה דינאמיקה.

29/05/2005 | מאת: רונן מאיר

שוק ההון תוסס. הגורמים המעורבים בו עירניים מאוד. לדוגמא: בית השקעות מסוים, עם מוניטין, משקיע בתקופה האחרונה סכומים נכבדים בקמפיין פרסומי. הקמפיין מבוסס על קונספט קריאטיבי מאוד מובהק ודומיננטי שמחבר את כל רכיבי הקמפיין - תשדירי רדיו, מודעות ואפילו אינסרטים בעיתונים הכלכליים.

עפ"י הקמפיין לבית ההשקעות הנ"ל אין אתר באינטרנט. לא תמצאו כתובת של אתר במודעות או בעלונים. בתשדירי הרדיו לא מזכירים כתובת כזאת. יחד עם זאת, בעלון הפרסומי המהודר שהגיע לידי צויינו כתובות דואר אלקטרוני. כלומר, אי אפשר לחשוד שמנהלי בית ההשקעות אינם מודעים לעידן הדיגיטלי או לכך שלקוחות פוטנציאליים - אליהם מכוון המאמץ הפרסומי - מחוברים לעידן הזה.

כתובות הדוא"ל אפילו מסגירות את העובדה שבית ההשקעות המסוים השקיע ברכישת כתובת אינטרנט. אז למה אין אתר? הרי שוקי ההון והפיננסים הם מן החזקים והפעילים באינטרנט. משקיעים (קהל המטרה) ידועים ככאלה המשתמשים באופן אינטנסיבי באינטרנט.

 

למרבה ההפתעה בכתובת הנ"ל ניצב אתר ואפילו אתר לא קטן. יותר מזה, אפשר להבחין שזהו אתר שצבר ותק באינטרנט ומטופל. כלומר, כבר התקבלה אי פעם החלטה לפעול באינטרנט. אלא שבדף הבית ובאתר כולו אין ולו רמז לקמפיין האגרסיבי והיקר, שעובד בימים אלה במדיה. מדוע האתר אינו משולב בקמפיין הפרסומי? איך יכול להיות שמנהלי הקמפיין צופים להיענות אלקטרונית ומפרסמים כתובות דואר אלקטרוני, אך במקביל אינם מצפים לגלישה באתר ומעלימים אותו מהקמפיין?

 

סריקה של האתר מסבירה הרבה דברים. ערוץ החדשות של האתר טופל באהבה ומכיל הודעות מקצועיות עתירות אינפורמציה. האחרונה נכנסה לאתר בינואר 2003. לפני למעלה משנתיים. האם ייתכן כי אנשי בית ההשקעות זנחו את האתר ועכשיו כשהם במאמץ שיווקי מיוחד הוא פשוט נשכח, חמק מהזיכרון העסקי? ובכן, האתר כולל תשקיפים ממועדים מאוחרים יותר. ברור שאין כאן עניין של שכחה ודאי לא של הזנחה.

 

אולי זה עוד מקרה של חוסר אמון באפקטיביות השיווקית של האינטרנט. בכל תחום אחר אפשר לקבל השערה כזאת כסבירה, לא בתחום הפיננסים. בכל אופן, גם עם אמון זעיר לגבי היכולת של אתר לתרום למאמץ שיווקי ומכירתי, ניתן היה לפחות להציב איזו תזכורת לפעילות האקטואלית בדף הבית. זה טריוויאלי. או שלא?

 

ב-2003 פרסמה חברת המחקר "ג'ופיטר" נתון יוצא דופן. למעלה מ-60% מהחברות שרכשו מערכות לניהול תוכן באינטרנט חזרו לצורת העבודה הקודמת. המשמעות היא שניהול תוכן באתרי אינטרנט הוא תחום ללא פתרונות, אלא לגורמים שיכולים לרכוש את המערכות הגדולות (שש ספרות בדולרים) ולהקצות משאבי כח אדם מספיקים לתהליכי התוכן - איסוף, מיון וסינון, כתיבה, עריכה, הפקה, עיצוב, הזנה ועדכון. כל זה רק כדי שתוכן עדכני יופיע בזמן. עוד לא דיברנו על תוכן שיווקי שדורש יד על הדופק יום יום.

 

רשימת דרישות סטנדרטית לאתר אינטרנט כוללת, ברוב מכריע של המקרים, דרישה ליכולת עדכון והוספת תכנים מרחוק. ממשק לניהול תוכן. בעלי האתרים שואפים לשלוט בהם בלי תלות בספק כלשהו ומעדיפים ניהול עצמי של התכנים. טכנית מדובר בדרישה פשוטה. אפשר לרכוש כלים מוכנים, אפשר לפתח לבד. בשתי הדרכים העלות דומה, האיכות כנ"ל.

 

התהליך הקריטי בניהול אתרים שיווקיים (להבדיל מפורטלים, מגזינים, חנות וירטואליות וכיוצ"ב) היא תנועת התוכן בתוך האתר. עדכונים ותוספות אינן שגרה לוחצת בדרך כלל. דווקא הצורך לנתב גולשים בין הצעות מכר הוא דחוף ותכוף. רק לשם המחשה: כמה פעמים צריך לעדכן קטלוג טלפונים של חברת סלולר? מצד שני, בכל רגע נתון רוצים ליצור קשר בין טלפון מסוים למסר שיווקי מסוים.

 

עד לליגת העל העולמית של מערכות התוכן, הפונקציונאליות הזאת אינה קיימת. כלי ניהול התוכן נותנים מענה, ואפילו מושלם, לפעילות הסטנדרטית, באמצעות תהליכים פשוטים המוגדרים מראש. הם אינם ערוכים לחריג או לדרישות מיוחדות. כלומר, יש סבירות גבוהה שבית ההשקעות פשוט אינו יכול לשלב את הקמפיין באתר בלי לפרק את האתר ולבנות אותו או חלקים ממנו מחדש.

 

האם הסיבה שהאתר הורחק מהקמפיין פשוט בגלל תסכול? הרי אפשר היה לפתור את העניין בהוצאה קטנה, שולית ביחס לקמפיין כולו, ובאמצעות קוד HTML פשוט, טיפול סטטאטי, לקשר את האתר לקמפיין ולתמוך במאמץ השיווקי גם באינטרנט. ההחלטה שהתקבלה היא ויתור. הסטטיסטיקה מוכיחה שעלולה להיות כאן החמצה של מגעים אפקטיביים, אולי הכי אפקטיביים שניתן לייצר, במיוחד בזירות ההון והפיננסים. האם כמה עשרות פניות נוספות, הענות דו ספרתית, הן נתח שולי עבור חברה עם היקף לקוחות תלת ספרתי?

 

כאמור, למצבי שיווק, ניהול הזדמנויות וסיכונים באמצעות אתר האינטרנט, אין עדיין פתרון לאוטומציה ושליטה ברמות המחיר שבית השקעות, ואפילו מוביל, יכול להרשות לעצמו (למעט בית השקעות שנהנה משיתוף במערכת על בנקאית, לדוגמא). לא מדובר רק בהוצאה על טכנולוגיה ופיתוח, אלא בעיקר על התפעול השוטף. תחזוקה של כלי על לניהול תוכן יקרה מאוד.

 

האם גורמים שמערכות על לניהול תוכן גדולות עליהם, הן פונקציונאלית וכמובן תקציבית, צריכים לוותר על אתר שיווקי ולהסתפק באתר ייצוגי? האם כדי להשיג אפקטיביות שיווקית (גמישות למצבים משתנים) חייבים לעבוד בקוד סטטאטי? עובדה שלא. יש ויש אתרים אפקטיביים עם הרבה דינאמיקה.

 

בשלב התכנון של האתר נקבעת רמת הגמישות או רמת התסכול אחר-כך, כאשר ניצבים מול סיטואציה שיווקית בלתי צפויה. כדאי להעניק ערך שיווקי ברור לכל פריט תוכן לפני שמחליטים להכניס אותו לאתר. האם באמת צריך רולר של חדשות החברה בדף הבית? יש מדורים שעדיף שיהיו דינאמיים (ספריית סקירות) ויש כאלה שעדיף שלא (לוח מבצעים). כל תוכן צריך להיות מגובה בנוהל ברזל, גם תכנים המנוהלים באוטומציה או באמצעות ממשקים ידידותיים. נכון, זה לא הכי אלגנטי, אבל מונע המון תסכולים אונליין.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS