DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; מודיעין שיווקי ועסקי בלי סוסים
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

מודיעין שיווקי ועסקי בלי סוסים

ייתכן כי ניתן היה לחסוך את כל הפרשה אילו ל"מודיעין עסקי" היה את האפיל הרפתקני של "ריגול עסקי"

נכתב הכל ונאמר הכל בפרשת "הסוס הטרויאני": ערכים, אתיקה, גבולות, כשל מערכתי, יום הכיפורים של אבטחת המידע, הכל פרוץ, אין בטחון מלא, זה רק קצה הקרחון, המוניטין של המשק מתערער ועוד ועוד.
בתוך כל זה יש נקודה מקצועית אחת פשוטה וברורה: הצורך במידע איכותי בזמן אמיתי הוא חיוני. ניהול הזדמנויות וסיכונים, ולפעמים חיזוי שלהם, יכול להצליח רק עם יש מידע חם ואמין שנותן יתרון תחרותי.

05/06/2005 | מאת: רונן מאיר

האם אפשר לעשות את זה בלי להסתבך במירוץ הסוסים הזה? אפשרות אחת: מדידה של הפעילות באתרי האינטרנט של החברות. מעקב וניתוח נתוני גלישה ושימוש, יכולים לתמוך בחלק ניכר מן ההחלטות - עסקיות, מסחריות ושיווקיות - שהועמסו על גבו של "הסוס הטרויאני".

 

תמצית הרקע: כל אתר מתארח על שרת אינטרנט הפתוח לגולשים. הפעילות באתר - כלומר, בשרת - מתועדת: כניסות, יציאות, זמן ביקור, דפים נצפים, הקלקות וכיוצ"ב דיווחי תנועה - הכל נשמר על השרת בקבצים הנקראים "קבצי יומן" (Log files).

המידע המצטבר בקבצי היומן של השרת אינו קריא לבן אנוש. לכן קיימות תוכנות מיוחדות  - תוכנות סטטיסטיקה - המציגות את הנתונים בצורה ידידותית לאדם החושב - למשל, טבלאות וגרפים. תוכנות מתקדמות מאפשרות חיתוך של הנתונים עפ"י טווחי זמן, יצוא לטבלאות של גיליון נתונים (למשל, אקסל) והגדרות שונות, עפ"י מידת הרלוונטיות למאפייני האתר והעסק שהוא מייצג. תוכנה נפוצה ומוכרת היא "ווב-טרנדס" (WebTrends) אך יש גם אחרות.

 

מה זה נותן? תוכנת הסטטיסטיקה מציגה את הנתונים הגולמיים העונים על מרבית השאלות המתחילות במילה "כמה". מעקב רציף - בדרך כלל אחת לחודש - נותן תמונה ברורה ומיידית על הפופולאריות של האתר ושל התכנים. הרייטינג של האתר.

וובמאסטר עם ראש גדול יוכל להשתמש בנתונים אלה כדי לפענח בעיות מבניות באתר - ארכיטקטורה, ניווט, תבניות - ולבצע פעולות לשיפור. מרבית בעלי האתרים מסתפקים בכך. אלא שעיקר העוצמה של הנתונים הוא ביכולתם לשקף דילמות עסקיות ולייצג הזדמנויות וסיכונים בזמן אמיתי. לעיתים קרובות ניתן לזהות מגמות בתחילת התהוותן.

במילים אחרות: בשרת האינטרנט יש מידע שקודם כל צריך להגן עליו מפני מזיקים ומייד אחר-כך לחקור בו לעומק. לחפש הזדמנויות וסיכונים.

 

דוגמא טריוויאלית: חברה גדולה המפעילה מוקד שירות טלפוני (Call Center) משתמשת במידע הנצבר ע"י המוקדנים כדי לנתב אירועי שירות מסוימים מהמוקד (יקר) לאתר האינטרנט (זול). נתוני החשיפה של המידע המסוים באינטרנט הם מדד ישיר לאפקטיביות של המהלך. הצלבה בין נתוני האתר לבין נתוני המוקד מאפשרת דיוק (Fine tuning) של הפתרון. למשל, שיפור תסריטי השירות, או השבחת המידע במערכות ה-CRM ושאר ראשי תיבות IT.

 

דוגמא פחות טריוויאלית: אותה חברה גדולה עם אותם נתונים יכולה היתה לזהות טרנד חדש בחיתוליו, להערך בהתאם ולהקדים את מתחריה. הכל בזכות מעקב אחרי דפי כניסה לאתר האינטרנט וניתוח מחרוזות חיפוש.

הסבר: דף כניסה הוא הדף הראשון באתר אליו נכנס גולש המגיע מבחוץ. בדרך כלל, דף הבית בכתובת הראשית. תנועה חריגה ברשימת דפי הכניסה הבולטים עשויה לנבוע מהקלקה על תוצאות חיפוש במנועי חיפוש פופולאריים כגון "גוגל". כלומר, אנשים מחפשים.כלומר, ביקוש מתהווה.

ניתוח מחרוזות חיפוש אפשריות (משימה השייכת לתחום SEO) יכול לתת תמונה על הלקוחות הפוטנציאליים, מימדי הביקוש, איך נוצר ולמה. התוצר: אפיון של המגמה. איך להגיב? החלטה שלך.

 

אגב, דפי כניסה עשויים להיות מדד מצוין לאפקטיביות הפרסום באינטרנט. ניתוח מחרוזות חיפוש יכול להוות מדד לאפקטיביות המסרים הפרסומיים בכלל. הקריאייטיב. המיתוג.

בתנאים מסוימים זיהוי חריגה בדפי כניסה (תוך הצלבה עם נתונים אחרים, מבלי לפרט) עשויה להסגיר ביקורים של מתחרה ולחשוף תוכניות פעולה שלו.

 

מידע שיווקי ועסקי חם - בזמן אמיתי. חוקי וכשר.

 

הנתונים זמינים, רק צריך לחקור בהם. אסור להתפתות לנתוני הרייטינג בלבד (כמה כניסות, כמה חשיפות וכד'). כמעט תמיד, לנתוני גלישה באתרי אינטרנט יש פשט ודרש. שווה להשקיע בשניהם. ההשקעה היא בעיקר של זמן איכות. המסקנות עשויות להיות מפתיעות ואף דרמטיות - הן על האסטרטגיה השיווקית והן על העסקית.

 

וזה עוד לפני שדיברנו על המידע העסקי המסתתר בתוך הארגון, במחשבים האישיים (הפתרון: ניהול ידע). יש נתונים המצביעים על כך ש-80% מהמידע נמצא דווקא שם, כי כה נוח.

 

בעניין "הסוס הטרויאני" - בסופו של דבר, ייתכן כי ניתן היה לחסוך את כל הפרשה אילו ל"מודיעין עסקי" היה את האפיל הרפתקני של "ריגול עסקי". מה שבטוח, הגיע הזמן לחטט בתוך עצמנו.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS