DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; אי-קומרס, אי-מרקטינג. הבנקים כבר לא מתבלבלים
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

אי-קומרס, אי-מרקטינג. הבנקים כבר לא מתבלבלים

טעות נפוצה בעניין האינטרנט; המחשבה כי קידום מכירות אונליין צריך להסתיים בטרנזקציה

פעילות האינטרנט - אתר, פרסום, שיתופי פעולה וכד' - צריכה לתמוך בכל ערוצי המכירה וההפצה. בבנקאות, למשל, הכוונה היא לסניפים, לבנקאים האישיים וכמובן (ואולי בעיקר) למוקדי השירות הטלפוניים (Call Centers). כן, גם לערוץ האינטרנטי עם המערכות לבנקאות מקוונת, אבל בהחלט לא רק.

26/06/2005 | מאת: רונן מאיר

בערך באמצע שנות השמונים תפחו מדורי הדרושים של העיתונים. יותר מודעות היו יותר קריאטיביות, כאשר הקרב על תשומת לבם של מועמדים איכותיים התחילה מהקופירייטר במשרד הפרסום.

התופעה נתנה ביטוי להתפתחויות במשק, כדון צמיחת התעשייה עתירת הידע, ביקוש לכח אדם משכיל ועוד. היא גם יצרה תופעות לוואי כגון שינויים במבנה ענף הפרסום.

אחת התופעות היתה היעלמותם של אנשי המכירות. הקריאייטיב החדש הפך כל איש מכירות לנציג שיווק.

 

הכל התחיל ממאבק הדימויים. איש מכירות הוא רוכל, איש שיווק אסטרטג. איש מכירות לבוש ברישול ומזיע, איש שיווק מעונב ומבושם.

מובן מאליו שמכירות ושיווק הם תחומים סינרגיים זה לזה ופועל ביניהם חוק כלים שלובים, אך מדובר בשני מקצועות שונים. למעשה, במידה רבה להפתיע, ברמת התכונות האישיות ואופן החשיבה יש קשת רחבה של מאה ושמונים מעלות בין אנשי מכירות לאנשי שיווק.

 

כפועל יוצא, גם באינטרנט יש חיכוך תודעתי בין מסחר לשיווק, בין אי-קומרס לבין אי-מרקטינג. במידה רבה הדימוי התהפך; שיווק באינטרנט נחשב כעניין טרחני ומכירות באינטרנט נתפס כעניין מתוחכם. כתבלין נוסף, הזירה מתאפיינת גם בבלבול מסויים בין שני אלה לבין פרסום אונליין (אי-אדוורטייזינג).

מכאן נובעת טעות נפוצה בעניין האינטרנט; המחשבה כי קידום מכירות אונליין צריך להסתיים בטרנזקציה. כלומר, בביצוע עסקה שלמה באמצעות האינטרנט.

 

פעילות האינטרנט - אתר, פרסום, שיתופי פעולה וכד' - צריכה לתמוך בכל ערוצי המכירה וההפצה.  בבנקאות, למשל, הכוונה היא לסניפים, לבנקאים האישיים וכמובן (ואולי בעיקר) למוקדי השירות הטלפוניים (Call Centers). כן, גם לערוץ האינטרנטי עם המערכות לבנקאות מקוונת, אבל בהחלט לא רק.

 

בנקאות היא תחום בו הציפיות הגיעו לגבהים של מיליארדי דולרים. היום הבנקאים כבר יודעים שהבנקאות באינטרנט אינה בהכרח "מכונת הטרנזקציות" אותה ראו בדמיונם.

אמנם, בנקאות אונליין הוא התחום האינטרנטי עם קצב הצמיחה הגדול ביותר בארה"ב בחמש השנים האחרונות - ממרץ 200 עד נובמבר 2004 הפעילות גדלה בכ-350% - אך הציפייה למעבר טוטאלי של לקוחות לבנקאות מקוונת נמוגו, והבנקים חזרו להשקיע גם ב"טיח ולבנים".

 

מבט על האתר של בנק וולס-פארגו, מן המובילים בבנקאות באינטרנט, מבהירה כי מסביב לאתרי הפעולות של הבנקים, שהם למעשה חנויות אונליין למוצרים ושירותים פיננסיים, נבנים רבדים של מידע תומך החלטות מסוגים שונים. אתר המסחר האלקטרוני נעטף באתר שיווקי/שירותי.

וולס-פארגו עובדים כעת על ניתוב גולשים, פילוח מסרים, הצלבת מידע, שילוב תכנים. באתר וולס-פארגו חלק ניכר נעשה מבלי שהגולש צריך להזדהות או להתחבר. כלומר, בלי פרסונליזציה.

המטרה היא ליצור לגולש (בדרך כלל לקוח) סביבה וירטואלית נוחה לקבלת החלטות. כאשר הוא מתלבט לא מופעל עליו לחץ של הצעות מכר אלא הפניות למידע נוסף, משלים, מרחיב, מסקרן, מפתה. ההזמנה לביצוע ההחלטה כוללת את מגוון הערוצים, כאשר, בניגוד לשנים קודמות, ההפניה לטלפון מודגשת.

 

לכאורה מדובר רק בעידון של תהליכי המכירה. נכון, אבל זה רק היבט אחד.

 

אתר האינטרנט של וולס-פארגו שואף להיות המקום בו מתנהל עיקר הדיאלוג עם הלקוח - קיים או מתעניין. מסקנת הדיאלוג, החלטת רכישה, תתבצע ע"י לחיצה על כפתור "כניסה" מוצנע בסרגל ההפעלה העליון וביצוע פעולה באתר, או בחיוג מהטלפון הנייד לבנקאי האישי או למוקד.

במילים אחרות, לוולס-פארגו חשובה תחושת השירות של הגולש באתר הרבה יותר מחלקו של האתר בעוגת הטרנזקציות.

 

לתפיסת האינטרנט כהשקעה בשיווק ולא דווקא במכירות יש מספר משמעויות:

  • אפשר להרוויח מהשקעה באינטרנט גם בלי השקעה במסחר מקוון

  • לא צריך תקציב אינטרנט של בנק כדי להשתמש באתר ככלי שיווקי

  • המפתח להצלחה הוא מחויבות לתוכן. כלומר, עבודה מתמשכת של שיפור, מדידה ושיפור נוסף

 

וולס-פארגו תמיד יכול לייצר הצעת מכר אטרקטיבית, עם מיני-סייט חכם ומדליק, כדי לגזור קופונים מהירים - באתר עצמו, בטלפון או בנקודות המכירה. שם חושבים, יחד עם זאת, שהשקעה באתר שיווקי המשמש ככלי אסטרטגי לפילוח שוק, ולשימור וטיפוח לקוחות תבטיח יותר הזדמנויות כאלה ויותר תוצאות.

 

אגב, התחום מספר שתיים בקצב הצמיחה בארה"ב באותה תקופה הוא תיירות אונליין, תחום מוטה מכירות במובהק.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS