DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; האמנם מהפיכה צרכנית?
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

האמנם מהפיכה צרכנית?

עם פתיחת השוק ליבוא חופשי של טלפונים סלולאריים תתחולל מלחמה קצרה ואכזרית

בקרוב נוכל לראות ברחוב הרבה יותר טלפונים חדשים. פתיחת השוק ליבוא חופשי, בעוד כשלושה חודשים, תגדיל את המבחר. הנוף הסלולרי יהיה ססגוני יותר.

11/07/2005 | מאת: רונן מאיר

לכאורה מדובר במהפכה צרכנית; הרגולטור דואג להגדלת ההיצע ולהרחבת חופש הבחירה. אלא שמבט שני מראה כי יש מצב שבטווח הארוך המרוויחים העיקריים מהמהפכה יהיו בעלי חברות הסלולר.
למעשה, פתיחת השוק ליבוא חופשי של טלפונים יוצרת לחברות הסלולר הזדמנות שיווקית מעניינת. יותר נכון, אוסף של הזדמנויות במספר פלחי שוק עיקריים ובנישות חשובות.

 

ייתכן כי בטווח המיידי נראה מאבק של חברות הסלולר באמצעות קמפיינים המהללים את המבחר ומנסים לשמר את קשר החומרה עם הלקוח. אלו הם מהלכים של אין ברירה. לחברות הסלולר אסור להיראות בציבור כמי ששמחות על ההשתחררות מן האחריות לטלפון.

 

חברות הסלולר מסבסדות את החומרה כבר זמן רב על מנת למכור זמן אויר, שירותי רשת, שירותי תוכן, מוצרי תוכן וכיוצ"ב. כלומר, לקוח שבא עם הטלפון, עם התמיכה בעברית ועם השירות הוא לקוח מועדף.

היבוא החופשי של טלפונים אמור ליצור יותר ויותר לקוחות כאלה. התהליך עשוי לחסוך לחברות הסלולר עלויות הטמעה ושירות שרק בשבילן שווה לוותר על השליטה בחומרה. אבל הכי חשוב, התהליך מביא את הלקוח אל המגע עם ספק שירותי הסלולר במיקוד שונה לחלוטין.

הקשר בין הטלפון לבין השירות הוא מעתה כמו הקשר בין מכשיר הטלויזיה לבין תחנות השידור. בעצם, עוד פחות - כי על הטלפון לא יהיה ממיר. בכלל, מי אמר שחברות הסלולר יפיצו את מרכולתן רק באמצעות חומרה טלפונית?

 

מובן מאליו שבחברות הסלולר תתחולל מהפכה באגפי השירות, השיווק והפרסום. ההשתלטות על עולם המוסיקה זאת רק ההתחלה.

 

ומה יקרה אצל יבואני הטלפונים? הם נמצאים במלכוד מסוים. מצד אחד, הם השחקנים החזקים בשוק החדש והם אלה שמחוברים לחברות הסלולר ולמאגרי הלקוחות העצומים שלהן. מצד שני, הם מחויבים לאיכות ושירות והם תלויים ברצון הטוב של חברות הסלולר.

 

המהפכה בשוק הטלפונים תהיה, ככל הנראה, מהירה ואכזרית. יתפתח שוק ספונטאני של מכשירים זולים ואופנתיים מצד אחד ושל צעצועים יוקרתיים מצד שני. יתפתח שוק של מכשירים מאוד זולים מיד שנייה. המאבק על נאמנות ותשומת לב יהיה רציף, הכי אינטנסיבי שיכול להיות. מרק של מותגים וספקים.

מה יקרה לאחר הרתיחה; האם נראה את אותם שחקנים אחרי דיאטה של התייעלות? האם נראה שוק שמפוצל בין גורמים לוקאליים? האם ועדי עובדים גדולים יבצעו יבוא חופשי בעצמם? מי יהיה מזוהה עם המותג הבינלאומי, היבואן הנוכחי או גורם חדש?

 

דבר אחד בטוח, תקציבי הפרסום של יבואני ומפיצי הטלפונים יהיו קטנים יותר. כלומר, היתרון היחיד של הגורמים החזקים בשוק הטלפונים הסלולריים הוא היכולת שלהם לממן היום את התשתית למלחמה השיווקית המתקתקת. כי מחר זה משחק חדש לגמרי.

 

חיזוק המותג הבינלאומי - יצירת נאמנות והעדפה למותג הטלפון מתוך הנחה שעיקר הצרכנים יבחרו לרכוש מגורם מוכר עם מערך שירות ועם אחריות.

  • מיתוג עצמי - ניתוק הקשר בין מותג הטלפון לבין מותג הסלולר ויצרת קשר עם מותג היבואן.

  • תדמית של שירות - בטווח הארוך, לאחר התייצבות המחירים, המאבק על לקוחות מועדפים יהיה על השירות.

  • זמינות טוטאלית - הפיתוי הוא, כאמור, ברמת אינטנסיביות חסרת תקדים. בכל רגע נתון, אם אתה לא שם אתה לא קיים.

 

בטווח הארוך, ההשקעה השיווקית המשתלמת ביותר ליבואני הטלפונים היא באינטרנט. חד וחלק. למה? כי השוק הספונטאני יחרוג מהתחנה המרכזית ופלח העובדים הזרים, אל המסחר האלקטרוני ופלח הלקוחות הצעיר והאופנתי. כי תהליך קבלת החלטות (השופינג) של לקוחות פרטיים יתבצע גם בקניונים אבל גם באינטרנט. כי לקוחות עסקיים ישמחו לקבל קטלוג מהודר, עם שי צנוע, אבל יעבדו עם הקטלוגים באינטרנט. כי זירות יד שנייה ססגוניות יתקיימו בבאזרים של סופי שבוע, אבל גם באינטרנט.

 

טוב, זה לא ממש חדש. כל מי שגולש קצת באתרים סלולאריים עם סיומת co.uk ראה כמעט הכל. מה שנסתר מן העין הוא הצורך לספק את התמיכה הטכנית. מי שצריך לעשות את זה באנגלית, יכול להסתפק בדף אחד עם לינקים לאתרי התמיכה של היצרנים. למי שצריך לעשות את זה בעברית יש מזל, כי בעניין זה יש גם לחברות הסלולר אינטרנס גדול. וגם יכולת ליצר את התוכן. ולהפיץ אותו. באינטרנט, כמובן.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS