DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; פיק-אפ לא ממריאה גם באינטרנט
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

פיק-אפ לא ממריאה גם באינטרנט

מי שמצליח לפענח את החידה האינטרנטית הזאת זכאי לכל הכבוד. כרטיס טיסה הוא לא יקבל

לסדרת הטלויזיה "פיק-אפ" יש אתר רשמי באינטרנט. אם כך, בשביל מה היה צריך הלקוח, ערוץ 10, לשלם על אתר פרסומי? מדוע הבאנר לא העביר ישירות לאתר הסדרה, או לפחות אל האתר הפרסומי להתעדכן אודות המבצע ומשם אל המידע באתר הרשמי?

18/07/2005 | מאת: רונן מאיר

אתמול, כשגלשתי כהרגלי באתר גדול ופופולארי, נתקלתי בבאנר שהכריז על מבצע בו ניתן לזכות מדי יום בכרטיס טיסה לחו"ל. הבאנר לא היה שם אתמול. המוצר במבצע: סדרת הטלויזיה "פיק-אפ".

הקלקה על הבאנר הובילה לאתר פרסומי (מיני-סייט) שהציג את פרטי המבצע: 1) צריך לצפות בסדרה, 2) לפתור חידה, 3) למסור את התשובה בטלפון, 4) לחכות לתוצאות ההגרלה.

 

כפי שדווח השבוע, סדרת הטלויזיה "פיק-אפ" לא ממריאה. טקטיקת הפיתוי שנבחרה היא מן הישנות בספר הפתרונות למלאי שנתקע על המדפים. יחד עם זאת, יש לכבד את הקשר הברור בין הפרס (כרטיס טיסה) למהות המוצר (סיפור המסגרת מתרחש בחברת תעופה). אלא שביסוד העניין עומדת השאלה האסטרטגית, האם את מה שלא עושה התסריט יעשה הפרס? הדיון בסוגיה הנ"ל הוא, בסופו של דבר, תחום העניין של מדורי התרבות והטלויזיה.

 

בהיבט מקצועי של קידום מכירות, הבחירה לפרסם את המבצע באינטרנט נכונה מאוד. אמנם שיעור ההקלקה על באנרים עדיין אפסי, אך יחד עם זאת - תזמון, פילוח, שעות חשיפה, מחיר ושיקולים נוספים מבטיחים תמורה לפרסום סדרת טלויזיה, על אחת כמה וכמה סדרה חרמנית, באינטרנט. במיוחד כאשר התקציב הדוק וערוצים אחרים סגורים בפניך.

 

שורה תחתונה: הבאנר בהחלט העביר את המסר גם לאלו שרק הביטו בו ולא לחצו עליו. עפ"י המיקום בו נתקלתי בו ניתן להניח שהחשיפה למבצע לא היתה שולית.

 

האתר הפרסומי אליו הוביל הבאנר כלל דף אחד. הלכה למעשה, מודעה אינטראקטיבית.

כניסה לדף הציגה את פרטי המבצע בצד שמאל ואת תמונות השחקנים בצד ימין. הקלקה על תמונה הציגה מידע על הדמות בצד שמאל, על חשבון המידע אודות המבצע. הכל בפלאש, כמובן.

כצפוי עם מטען שכזה, האתר הפרסומי עלה באיטיות רבה. גולשים עם חיבור קווי (יכול להיות שהם מתאימים לפילוח?) יכלו לצפות בפרק של סיינפלד עד שמלוא האתר התייצב על מסך הדפדפן.

 

מעבר למבצע, הרעיון מאחורי האתר הפרסומי הוא פשוט ולעניין: דפדוף באלבום הדמויות של הסדרה. מצד אחד, הזדמנות לצוד כמה מאלה שדווקא הבאז השלילי יצר אצלם מידה של סקרנות, מצד שני, ואולי יותר חשוב - לעשות סדר לאלה שכבר החלו לאבד ריכוז ועלולים לנטוש.

 

לסדרת הטלויזיה "פיק-אפ" יש אתר רשמי באינטרנט. אם כך, בשביל מה היה צריך הלקוח, ערוץ 10, לשלם על אתר פרסומי? מדוע הבאנר לא העביר ישירות לאתר הסדרה, או לפחות אל האתר הפרסומי להתעדכן אודות המבצע ומשם אל המידע באתר הרשמי?

לא רק שאלה של חסכון יש כאן, אלא בעיקר תעלומה מקצועית: הרי ודאי עדיף שהדפדוף באלבום הדמויות יתבצע בסביבה בה פועלים הפורומים והצ'אטים של הסדרה, היכן שניתן לצפות בקליפים ולהוריד מיני פרפראות וכיוצ"ב פעילות אינטראקטיבית. אז למה בכל זאת אתר פרסומי?

 

אז ככה; כל המידע שמופיע באתר הפרסומי אינו מופיע באתר הרשמי. למעשה, הקישור "שחקנים" בסרגל הניווט הראשי אינו פעיל. בעצם, שלושה קישורים נוספים בסרגל הראשי אינם פעילים. הבאנר הפנימי בראש דף הכניסה עדיין מציג את הכותרת המבטיחה "בקרוב ממריאים...". חבל על הזמן, אין טעם להמשיך, זאת תהיה המסקנה המהירה של כל גולש.

 

באתר הפרסומי יש קישור לדף הבית של ערוץ 10 (וכך צריך להיות). הקישור צמוד כמקובל ללוגו של הערוץ ומלווה בכתובית. הלוגו של הסדרה מקושר לאתר הרשמי אך אינו מלווה בכתובית.

אפשר להניח כי יש שמץ של ניסיון לא להבליט את הקישור לאתר הרשמי הבעייתי. מצד שני, הקלקה על הקישור לדף הבית של הערוץ, חושפת בראש הדף באנר תחת הכותרת "הסדרה החמה של הקיץ", שמוביל לאתר הרשמי.

 

התבלבלתם? מי שמצליח לפענח את החידה האינטרנטית הזאת זכאי לכל הכבוד. כרטיס טיסה הוא לא יקבל.

 

מה צריך לדעת כדי שזה לא יקרה:

1. ההשקעה באינטרנט מתחילה באתר הבית

2. אתר זה תוכן ותוכן זה לוגיסטיקה

3. באינטרנט הפרטים הקטנים עושים את ההבדל

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS