DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; אז איך להצליח בגוגל הזה?
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

אז איך להצליח בגוגל הזה?

התהליך הממושך וההתעסקות הסיזיפית בטקטיקות SEO מרתיעים מנהלי אתרים

לאחרונה פורסם סקר TIM שמציב את גוגל (google.co.il) כאתר מספר אחת בישראל, עם חשיפה שבועית של כ-66%, בפער של כ-10% מהאתר במקום השני - וואלה. מדליית הארד, עפ"י הסקר, שייכת לאתר Ynet.
בדירוג העולמי (עפ"י אלקסה) ניצב אתר גוגל (google.com) במקום השלישי, אחרי יאהו ו-MSN.

31/07/2005 | מאת: רונן מאיר

נתוני הסקר מהווים בסיס למספר דיונים על מצב האינטרנט בישראל, איכות הפורטלים, מאפייני הגלישה, תרבות אינטרנט וכיוצ"ב. הנושא החם: קידום אתרים באמצעות מנועי חיפוש. בישראל המשמעות היא: קידום אתרים באמצעות גוגל.

 

קידום אתרים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל מתבצע בעזרת שלושה כלים עיקריים:

AdSense - הצגה של מודעות מילים מטעם מפרסמים אחרים בגוגל, כחלק ממדיה "גוגלית" גלובאלית. בתמורה האתר מקבל חשיפה מקבילה באתרים אחרים.

AdWords - פרסום מודעות מילים בתשלום ע"י רכישת מילות מפתח ומיקום מעל או לצד תוצאות החיפוש.

SEO - אופטימיזציה של התוכן והקוד באתר, להשבחת המיקום בתוצאות חיפוש נבחרות.

 

השימוש בכלים אלה, בנפרד או בשילוב ביניהם, שונה לכל סוג אתר. המינון בין הכלים משתנה עפ"י מגוון פרמטרים ושיקולים.

 

בדרך כלל, שימוש בכלי הראשון, AdSense, אינו רלוונטי לאתרים של חברות ומותגים. באתרים אלה אין עניין בהצגה של מודעות מטעם גורמים חיצוניים.

 

הכלי השני, AdWords, הוא צורת הפרסום האפקטיבית ביותר באינטרנט. מודעות המילים של גוגל הן התגשמות הסיוט הכפול של תעשיית הפרסום: בלי קריאייטיב, תשלום עפ"י תוצאות. המהפכה רק החלה.

 

ביסודן היו מודעות המילים של גוגל כלי של אנדרדוגים, של המפרסמים הקטנים, אלה שידם אינה משגת רכישה של באנר ססגוני במיקום נבחר בפורטל יוקרתי.

מודעת מילים מקושרת למילות חיפוש נבחרות ונחשפת בצמוד לתוצאות החיפוש. התשלום הוא עבור הקלקה על הקישור במודעה ולא עבור החשיפה של המודעה. החשיפה נקבעת עפ"י גובה התשלום לכל הקלקה שהוצהר מראש ע"י המפרסם ועפ"י התקציב התקופתי שהגדיר המפרסם. הציפייה היא לתוצאות מיידיות.

 

גוגל מציעה ממשק משתמש שמאפשר יצירה ניהול פרסום של מודעות מילים בשירות עצמי. מצהירים על מחיר, מגדירים תקציב, מחליטים על אסטרטגיה ומריצים קמפיינים.

שיטה זאת, מן הסתם, מתאימה בעיקר למנהלי אתרים שזמנם בידם. בעלי עסקים ומנהלים בחברות אינם מסוגלים להקדיש את הזמן הדרוש ללימוד הממשק, תכנון הקמפיין ותפעולו. לוח הזמנים העמוס של בעלי ומנהלי אתרים עסקיים מפרנס תעשייה חדשה של מקדמי אתרים. הם מתכננים עבור העסק אסטרטגיות פרסום אונליין, מנהלים את הקמפיינים באופן שוטף, לעיתים על בסיס יומיומי, ומתפעלים את ההתקשרות המסחרית מול גוגל. התשלום הוא בצורת עמלה על העלות או בריטיינר חודשי קבוע.

 

לכאורה המשימה פשוטה והכל עניין של זמן. אלא שבאינטרנט הכל הפוך על הפוך, וכמו תמיד, בכל מה שקשור לפרסום, למקצוענים נלהבים יש יתרון איכותי על בעלי ענין, ודאי על חובבנים עם "אטיטיוד". דוגמא קטנה: השאיפה להופיע בראש טור המודעות, משמאל לתוצאות החיפוש, היא האתגר הנפוץ. אולם מקצוענים מסוימים כבר הסבירו שכותרת חכמה במיקום שלישי או רביעי בטור, עשויה להיות אפקטיבית יותר. כלומר, עדיף להיחשף אחרי שהגולש ביצע סריקה של התוצאות הראשונות בדף החיפוש, בהן הוא בעצם ממוקד. במסורת הקונטרה והרה-קונטרה, גם לזה כבר שמעתי תשובה הולמת; שהגולש בעצם לוקח את המודעות בחשבון והן חלק מן המשחק.

 

שורה תחתונה: מדובר בעיסוק מתוחכם הדורש ניסיון ומיומנות. ההמלצה בתחום זה הינה פשוטה להפליא, ודורשת רק כשעתיים של התעמקות אישית: לקרוא בעיון את ההדרכה בגוגל על פרסום באמצעות מודעות מילים (AdWords), לרשום מחשבות, תובנות ושאלות על בלוק צהוב וללכת אל המקצוענים. חבל על הזמן.

 

הכלי השלישי - אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO - Search Engine Optimization) - הוא החשוב ביותר לכל אתר בטווח הארוך. הישגים בפעילות SEO מהווים עדות ישירה לאיכות האתר, רמת הפופולאריות והפוטנציאל השיווקי.

הישג פירושו מיקום גבוה בתוצאות חיפוש של מילים וביטויים נבחרים.

 

כיצד נקבע המיקום של אתר או דף בתוצאות החיפוש? את ההסבר המפורט ניתן לקרוא באתרי החיפוש ובשפע אתרים מקצועיים העוסקים בנושא.

באופן בסיסי, השאיפה של מנוע החיפוש היא להציג בכל חיפוש נתון את התוצאות הכי רלוונטיות. לכן, בנוסף לזיהוי מדויק ואיכותי של תכנים, מנוע החיפוש מנסה למנוע טעויות והטעיות. שיטת הדירוג משתנה מעת לעת. ככל שמנהלי אתרים לומדים את הטכניקה כך מנוע החיפוש ממציא טריקים חדשים משלו. בנוסף, כאשר מנוע החיפוש מזהה טריקים "מלוכלכים" האתר המסוים עלול לספוג עונש בדירוג.

 

הגורמים העיקריים התורמים למיקום גבוה:

  • תוכן איכותי, כתוב וערוך היטב

  • קישורים באתרים אחרים המובילים לאתר - פופולאריות

  • מבנה ניווט מגובש

  • תגיות מטא חכמות

  • הופעה באינדקס האתרים של מנוע החיפוש

 

בניגוד לפרסום של מודעות מילים, פעילות SEO אינה מניבה תוצאות מיידיות, אלא במקרים בהם התחרות על מיקום עדיין בתחילתה. אסטרטגיית SEO גם מחייבת שינויים מבניים באתר וטיפול שוטף בקוד האתר למיטוב ושימור הישגים. התהליך הממושך וההתעסקות הסיזיפית בטקטיקות SEO מרתיעים מנהלי אתרים.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS