DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; שיווק ישיר עם רגל שבורה בפיקאדילי
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

שיווק ישיר עם רגל שבורה בפיקאדילי

למה האתר של חברת הביטוח אינו תומך בקמפיין המוצלח?

מוקד טלפוני יעיל שפנוי למשימות מכירה, יזומות או מגיבות, הוא כלי קטלני. אם ברקע פועל אתר אינטרנט אפקטיבי, אפשר להתחיל לדבר על נשק יום הדין.

08/08/2005 | מאת: רונן מאיר

ברדיו שומעים לאחרונה פרסומת משעשעת לביטוח בריאות בחו"ל. התשדיר נפתח בלקוח לחוץ שבנו שבר את הרגל בלונדון והוא מתקשר, כדרך ההיגיון, אל מי שמכר לו את ביטוח הבריאות לחו"ל. המוקדנית שמקבלת את השיחה ושומעת את המקרה, מפנה את הלקוח למשיכת מזומן בסניף בנק ברחוב אוקספורד והוא, מטבע הדברים, נזעק על אי ההבנה ומסביר שוב את פרטי הבעיה - רגל שבורה. המוקדנית, בנחישות חיננית, מציעה לו ללכת לבנקומט בפיקאדילי.

 

מקרה קלאסי של טלפון שבור.

 

עם קצת דמיון סיפורי, אפשר להניח שאותה מוקדנית, לו היתה עוברת במקרה ליד האב הנרגש ובנו הכואב, אי שם בלונדון, היתה יודעת מייד מה לעשות ומציעה מספר רעיונות, שחלקם מעשיים וחלקם אמפתיה פשוטה. תשכיב את הילד על הספסל, תקנה לו משהו קר לשתות, שלא יזיז את הרגל, גם אח שלי שבר את הרגל בשנה שעברה וכו' וכו'. יתכן שאף היתה פונה אל העוברים והשבים בדבר הקשר למרפאה הכי קרובה ואפילו מתקשרת לדוד הרופא בישראל לקבל כמה עצות.

 

מהצד של האבא הנסער, פינת הרחוב בלונדון יכולה להיות חלק מן הכפר הגלובאלי, או חלק מעולם בירוקראטי מנוכר. הכל תלוי איך הוא פוגש את המוקדנית; כתיירת מזדמנת בלונדון או מאחורי הטלפון במוקד המכירות והשירות.

 

האמת היא שבמרבית המוקדים הטלפוניים של חברות הביטוח הישיר, המענה הרבה יותר מוצלח מזה המתואר בתשדיר הרדיו. קמפיין רדיו אחר של חברת ביטוח אחרת בנושא ביטוחי אחר, מציג שיחות אותנטיות עם מוקדנים של המתחרים. הדימוי שנוצר הוא של אנשים עם תפיסה מהירה וראש גדול.

 

"קול סנטר" (Call Center) הוא עניין יקר. תשתית, רגולציה, מתודולוגיה, כח אדם מיומן, משמרות - יקר ומורכב. מצד שני, תקשורת טלפונית קולית (Voice) היא צורת המגע המועדפת, אחרי קשר עין. זה נכון בין אמא לילדיה ונכון בין עסק ללקוחותיו. קשר טלפוני - קווי, סלולרי או אינטרנטי - נתפס אישי, אינטימי, ישיר, ידידותי.

 

מוקדים טלפוניים עכשיו באופנה, ועוד איך. עד כמה הם חשובים ושווים אפשר ללמוד מתעשיית ההימורים באינטרנט, שגם היא עכשיו בכותרות. שירות טלפוני סבלני הוא אחד היסודות עליהם בנוי השגשוג ההוליבודי של התעשייה הנ"ל.

 

בין האינטרנט לטלפוניה (לסוגיה) פועל חוק כלים שלובים. המחמירים יגידו - חד המה. תסתכלו, למשל, איך נערים ונערות מנהלים שיחות מקבילות עם אותו בן/בת שיח, הן בטלפון והן ב-icq. המחשה רלוונטית יותר: המשקיע מתלבט מול הפורטל הפיננסי שלו ומבצע את ההחלטה בשיחה לבנקאי או לברוקר שלו.

 

מבלי להיכנס כעת לניואנסים העבים והדקים של הסינרגיה בין תהליכי שירות לתהליכי שיווק, למנהלי מוקדים טלפוניים יש אינטרס על אחד - כמה שפחות שיחות שירות, כמה שיותר שיחות מכירה.

מוקד טלפוני יעיל שפנוי למשימות מכירה, יזומות או מגיבות, הוא כלי קטלני. אם ברקע פועל אתר אינטרנט אפקטיבי, אפשר להתחיל לדבר על נשק יום הדין.

 

תשדיר הרדיו איתו התחלנו נושא את המסר השיווקי, שלא להסתפק בביטוח לחו"ל שמציעות חברות האשראי, שכאמור מבינות באשראי, אלא מחברת הביטוח המסוימת שמבינה בביטוח. המערכון המשעשע מייצג את חברת האשראי, הקריין את חברת הביטוח. התשדיר ננעל, כמובן, בהנעה לפעולה - מספר הטלפון, לוגו מוסיקלי, מותג צלילי.

 

גם באתר האינטרנט של החברה המסוימת יש הנעה לפעולה, בצורת כפתור גדול ובולט לרכישה אונליין של הביטוח לחו"ל. כלומר, יש מכירה אונליין. כלומר, אי-קומרס.

לעומת זאת, אין זכר לקמפיין המושקע ואין רמז למסר השיווקי/מכירתי. אם כבר נכנסים לתהליך הרכישה, יש רמז קטן, בכותרת בתוך הבאנר הקישוטי למעלה.

 

האתר של חברת הביטוח אינו תומך בקמפיין. אני גם יכול להעריך שכמות הרכישות אונליין הינה שולית. יחד עם זאת, יש לי תחושה כי הקמפיין המוצלח הוא גם מצליח, והמוקד הטלפוני כורע תחת עומס הפניות של ישראלים, שלא רוצים להיתקע עם רגל שבורה ליד הבנקומט בפיקאדילי.

 

עפ"י מבנה האתר, העיצוב ותבניות התוכן ניתן ללמוד, כי עדכון שיווקי משמעותי הוא משימה לא נוחה. בנוסף, ברור לחלוטין, על אף הכפתור הנאה והבולט, שאין ציפיות למכירה מסיבית באינטרנט. אז יצאו ידי חובה עם כפתור ובאנר. בקיצור, הבעיה כנראה אינה העלות של הטמעת התוכן הנ"ל באתר אלא המאמץ, שנתפס כלא ממש חשוב.

 

ובכן, בנוגע לעומס הפניות על המוקד הטלפוני; אילו באתר האינטרנט היתה גם התייחסות תוכנית למסר השיווקי, עם מידע יותר מפורט על המוצר ופיצפוצי תזכורת לקריאייטיב של הקמפיין, ניתן היה לקצר באופן משמעותי נפח משמעותי של השיחות למוקד הטלפוני. הטריק הכי זול בשוק. כמה זה שווה במונחי זמן אפקטיבי של מוקד טלפוני?

 

למי שיש עוד קצת זמן, כדאי לנסות לחשב גם את החיסכון בעלויות הפקה של חומרי ההסברה הנלווים לכל מכירה.

 

אגב, עבור הלקוח ההוא בלונדון, הכי רלוונטי זה אתר באינטרנט הסלולרי. כל ההנחיות להתנהגות אחראית ושקולה במקרה של רגל שבורה באזור פיקאדילי. אבל זה כבר באמת רק שירות, ממש בלי קשר למכירות ושיווק. מה, לא?!

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS