DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; דקורטור אינו ארכיטקט
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

דקורטור אינו ארכיטקט

אין זמן לקליקים מיותרים, מידע שטחי ובלבולי ניווט

האינטרנט מוכיחה שוב ושוב כי הפרטים הקטנים עושים את ההבדל בין תוצאות טובות להצלחה מסחררת. האינטרנט גם מוכיחה, פעם אחר פעם, שעיצוב הינו שלב בתכנון ולא הבסיס לתכנון.

15/08/2005 | מאת: רונן מאיר

אלפי המשפחות שעוזבות, החל מהיום, את גוש קטיף וצפון השומרון, הן יעד מועדף לשורה של עסקים. לא רק לעורכי דין זריזים, שכבר מתרוצצים בשטח לא פחות מהנוער שוחר ההרפתקאות.

 

באינטרנט חשוף כבר כמה ימים קמפיין פרסום שממוקד ישירות במשפחות שמחפשות בית חדש. הקמפיין מציג את הגליל, ובמיוחד יישוב מסוים, כחלופה לבית שנעזב בהתנחלות. הכותרת מנוסחת כתזכורת לקיומו של הגליל, לטובת אלה שכל מעייניהם היו מרוכזים בחבלי ארץ אחרים.

הבאנר ניצב בדיוק מתחת לכותרות היום באתר החדשות.

 

הקלקה על הבאנר מובילה לדף פרסומי, המתארח בשרת פרסומי. הדף מכיל קישור בולט לאתר הבית. הקלקה על הקישור מובילה לאתר של חברת בניה המתמחה ביישובים קהילתיים ומציעה, בנוסף ליישוב המסוים, עוד הצעות דומות ביישובים אחרים.

 

ניתן לזהות את שרשרת הלקוחות הטובים:

  1. הלקוח שכבר החליט - רואה את הבאנר ונזכר: "באמת צריך לסגור איתם מהר". הוא אפילו אינו צריך להקליק כדי לחייג.

  2. הלקוח הבשל - מקליק על הבאנר ולמראה הדף הפרסומי, המעוטר בתמונות, אומר לעצמו: "בדיוק מה שרציתי", ויוצר קשר בטלפון או בדוא"ל.

  3. הלקוח המתעניין - נכנס לדף הפרסומי וחושב: "מעניין, בוא נראה מה בדיוק הם נותנים" וממשיך לאתר.

  4. הלקוח המתלבט - מגיע לאתר, מתרשם ושואל את עצמו: "מה עוד יש להם להציע?". בוחר את אחד הקישורים לחלופות.

 

יש להסיר את הכובע בפני הראיה השיווקית, התזמון והבריף הטקטי. יחד עם זאת, אם בשיווק באינטרנט עסקינן, כדאי לבחון את היעילות של ניתוב הגולשים.

 

מספר דוגמאות:

  • הקישור בין הדף הפרסומי, המתמקד ביישוב מסוים, לבין אתר הבית, מוביל לדף הראשי של האתר ולא לדף הראשי של היישוב.

  • גולש שמגיב ליצירת קשר (בטלפון או בדוא"ל) אחרי הדף הפרסומי, נאלץ לדלג הלוך וחזור על מנת להשוות בין הטלפונים בדף הפרסומי והטלפונים באתר. בנוסף, אין באתר אפשרות ליצירת קשר בדוא"ל.

  • קישורים ותפריטים משנים את מיקומם. פריימים פנימיים מקשים על הקריאה. הדפדוף בין החלופות אינו אינטואיטיבי.

  • האתר בנוי כאוגדן של חוברות מידע על היישובים הקהילתיים אותם בונה החברה. חוברות המידע האינטרנטיות (html) ערוכות בדיוק כמו אותם פרוספקטים מוכרים המוצגים במשרדי חברות הבניה.

 

טעויות מסוג זה (ויש עוד כמה וכמה באתר המדובר) לא ימנעו מהחברה למכור בתים ולקבל תמורה להשקעה בפרסום.

לכאורה, אוסף טעויות התכנון רק יוסיפו מפגשי סרק, רק יאריכו את מפגשי ההסברה ורק יאטו את מאמץ המכירה המתוזמן למופת. לא רצוי, אבל לא נורא. לא משהו שאי אפשר לתקן בעוד קצת מאמץ של אנשי מכירות נאמנים.

אלא שבמציאות הוירטואלית לטעויות כאלה יש, בדרך כלל, מחיר קצת יותר כבד. כי הרי הגולש הגיע אל הדף הפרסומי, האתר וכן הלאה בהקלקה על באנר באתר חדשות. כלומר, בעומס הפעילות היומיומית הגולש מצא את חלון הזמן להתעדכן באירועים המסעירים, ואף מצא עוד חלונית זמן להקדיש לפרסומת המפתה. בקיצור, אין זמן לקליקים מיותרים, מידע שטחי, בלבול ניווטי וכיוצ"ב טעויות נפוצות בתכנון אתרים.

 

האם יש לכל התיאור הזה ערך כספי? גם אם נתעלם מן הלקוחות הפוטנציאליים שניתקו מגע בשל חוסר זמן, ונניח כי ההצעה כה מפתה עד שהם יחפשו את הבאנר והאתר בכל תנאי במועד אחר, ניתן לסמן ערך כספי לשגיאות.

דוגמא אחת: האטת תהליך המכירות ויצירת לחץ במשרדי המכירות עשויים להשפיע על המחירים והתנאים בהם נסגרות עסקאות. דוגמא נוספת: ייקור עלות הפרסום.

בשווקים תחרותיים השגיאות שלך מוזילות את עלויות השיווק והמכירות של המתחרה.

 

האינטרנט מוכיחה שוב ושוב כי הפרטים הקטנים עושים את ההבדל בין תוצאות טובות להצלחה מסחררת. האינטרנט גם מוכיחה, פעם אחר פעם, שעיצוב הינו שלב בתכנון ולא הבסיס לתכנון.

במונחים של חברת בניה: דקורטור אינו ארכיטקט. יחד עם זאת, ארכיטקט חכם ישקלל את החזון של מעצב הפנים בתכנון שלו.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS