DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; התנתקות בלי אינטרנט
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

התנתקות בלי אינטרנט

שלושה מחדלים עיקריים באתר מנהלת סל"ע

אולי החוק אינו מאפשר עסקה אונליין ומחייב תהליך מול "מורשה חתימה". אז מה? לו מנהלת סל"ע היתה בעידן האינטרנט, יתכן שבעת הפינוי כל הלוגיסטיקה שלה היתה מסתכמת בכמה מאות דיילים ודיילות שמחכים למשפחות מפונים עם טפסים ומפתח.

28/08/2005 | מאת: רונן מאיר

פינוי התושבים הישראלים מרצועת עזה וצפון השומרון, במסגרת תוכנית ההתנתקות, הסתיים במהירות בזק. תחת הסיסמא "רגישות ונחישות" הציגו הצבא והמשטרה ביצוע מהוקצע ומדויק של פרויקט מורכב מאין כמוהו. אם היה בונוס על קיצור לו"ז, המפכ"ל קראדי והרמטכ"ל חלוץ היו עושים קופה קטנה.

 

מה שהכריע את הכף הם ההכנה המדוקדקת והירידה לפרטי פרטים. התוצאה: אפס טעויות.

 

הלוגיסטיקה האזרחית, לעומת זאת, התברברה בסגנון ים-תיכוני קלאסי. אם הפינוי דפק כמו שעון שוויצרי, הקליטה של המפונים בעורף מלאה חורים כמו גבינה שוויצרית.

כמה מודיעין צריך כדי להכין כמות ראויה של חיתולים? כמה תחקיר דרוש כדי ליצור שיבוץ ברירת מחדל לכל משפחה? כמה אנליזה צריך לטחון כדי להבין שגם הפינוי הכי ידידותי נגמר במשפחות עייפות, במצב רוח על הפנים ובלי סבלנות לפקידים, חביבים ככל שיהיו?

 

ביקור באתר האינטרנט של מנהלת סל"ע, שמספקת את הגב הלוגיסטי האזרחי לתהליך ההתנתקות, מספר את כל הסיפור.

 

האתר מתארח תחת כתובת האתר של משרד ראש הממשלה, שהוא חלק ממארג אתרי הממשל המכונס תחת "שער הממשלה". כן, בדיוק אותו אתר שהושק לא מכבר וזכה לקמפיין ידידותי ומשעשע עם ערך מדיה גבוה מאוד.

 

כניסה לדף הבית של מנהלת סל"ע יוצרת אימפקט של שפע מידע. האתר אכן מביא הרבה מאוד תוכן. יש את נוסחי החוקים הנוגעים בדבר, הודעות המנהלת, הכוונות במגוון נושאים כגון דיור, חינוך, תעסוקה ועוד. יש, כמובן, התייחסות לפיצויים ואפילו מחשבון פיצויים. והכי חשוב; יש מפות להתיישבות חלופית. הכל עדכני, מסודר לנוחות הגולשים, ידידותי לגמרי. אבל זה לא זה, בלשון המעטה.

 

שלושה מחדלים באתר המנהלת:

  1. כתיבה בירוקרטית

  2. רדידות המידע

  3. העדר כלים מקוונים

 

במקום שאני אצטט עכשיו קטעים נבחרים מן התוכן באתר, על מנת להמחיש את עובי והקושי של השפה בה הוא כתוב, אני מציע תרגיל קטן בשני שלבים.

שלב ראשון: עשו יוגה, או כל פעלול מרגיע אחר, היכנסו לאתר המנהלת (לינק בתחתית המאמר) ועיינו במידע נבחר. אנא, הקדישו לעיון לפחות עשר דקות.

לאחר עשר דקות, גם אם הצלחתם להבין וגם אם לא הצלחתם להבין, שתו מים ונסו לחשוב מה קורה באתר כזה לגולש נסער, על סף חרדה, זועם, מבולבל ומלא אנטי. ברוב המקרים גם אין לו יותר מדי זמן לגלישה בפרטיות, שהיא עניין מאוד חיוני במקרה הספציפי.

 

ניסוחים שכאלה עלולים לגרום לאדם ממוצע לאפילפסיה קלה. מחשבון הפיצויים לדוגמא; אין שורה שלא מחייבת עזרה דחופה ממוקדן טלפוני (Call center). רעיון חכם ונכון שמוגש בגרסה לפותרי סודוקו בלבד.

 

קהל המטרה העיקרי של אתר מנהלת סל"ע מורכב מכמה משפחות ידועות. במונחי שיווק זה מועדון לקוחות. מסביב יש מעגל של משפחה מורחבת, חברים ויעצים, אך ייעודו העיקרי של האתר הוא (היה) לתמוך בקבלת ההחלטות של משפחות מפונים ולקדם תהליכי אחד-על-אחד (1-on-1 marketing).

 

יש מצב שעיון באתר רק הגדיל את הבלבול והעצים את התסכול.

 

גם מי שכבר צלח את הקופירייטינג ועיבד את המלל למידע משמעותי, לא יכול היה לקבל תמונה מלאה, קל וחומר לתכנן לעצמו את הצעד הבא ועוד יותר קל וחומר - לקדם תהליך מול המנהלת.

בקיצור, מידע שטחי שמזמין את הגולש רק לרשום למי לפנות עם כל השאלות, או להדפיס דפים כרקע לפגישה עם עורך דין. שתי פעולות מאוד בעייתיות מבחינתו.

 

אפשר להניח שהרייטינג של אתר מנהלת סל"ע היה גבוה ואפילו סביר שהגיעה כמות מיילים נכבדה (לא כולל דוא"ל נאצה). יתכן גם שהאתר, על אף ולמרות, יצר כמה וכמה קונטקטים שהבשילו. ואם זה אכן כך, אז זה רק מעצים את הפלופ.

 

נניח שהקופירייטינג היה הכי קומוניקטיבי שאפשר. נניח גם שעומק המידע היה כזה שקיצר את מגעי הגישוש והתחיל את הדיאלוג ברמת בשלות גבוהה יותר. כלומר, נניח שנתח האתר ביצירת המגעים עם משפחות מתפנות היה גבוה יותר באופן משמעותי. זה עדיין לא זה.

 

כי באינטרנט אפשר היה לסגור את כל העניין עם כל משפחה בדיסקרטיות ובאינטימיות. אפשר היה להתקדם מול כל עסקן, פרנס או מנהיג מקומי אחר - בחשאיות, בלי עצבים. אם כבר מצפים שהם ישקיעו זמן, אז שיהיה תכליתי, לא?

 

עם קצת חשיבה אינטרנטית שיווקית, שימוש בטכנולוגיות זמינות וביצוע תהליך פיתוח סטנדרטי - ניתן היה ליצור מערכת לקשר ישיר ואישי. כל לקוח יכול להירשם ולנהל דיאלוג בסביבה בטוחה. למלא שאלונים וטפסים אונליין, לשוחח בצ'אט עם נציגי מכירות, לקבל הודעות אישיות, להביע משאלות ובקשות מיוחדות, להשתתף בסקרים, לבחון את תהליך קבלת ההחלטות שלו (בחן את עצמך), לקבל הכוונה מקצועית אישית ובעצם - לסגור עסקה.

 

אולי החוק אינו מאפשר עסקה אונליין ומחייב תהליך מול "מורשה חתימה". אז מה? לו מנהלת סל"ע היתה בעידן האינטרנט, יתכן שבעת הפינוי כל הלוגיסטיקה שלה היתה מסתכמת בכמה מאות דיילים ודיילות שמחכים למשפחות מפונים עם טפסים ומפתח.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS