DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; הוריקן ב''גוגל''
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

הוריקן ב''גוגל''

הבאנר יהיה השחקן הראשי בזירה. גם בגוגל מבינים את זה ואפשר לראות תנועות של פורטל מסביב לאלגוריתם הגאוני

אמריקה לא הצטלמה טוב בימים האחרונים. המכה הויזואלית של התמונות מניו-אורלינס היתה מדהימה בעוצמתה. קשה מאוד לעיכול. לא בגלל שאנחנו רגישים כל-כך למראות של מצוקה אנושית בתקשורת, אלא בגלל שאמריקה נראתה לפתע כמו ביאפרה. מחזה מדהים.

12/09/2005 | מאת: רונן מאיר

הסטטיסטיקות על חלוקת זמן התקשורת עדיין לא פורסמו, אבל יש מצב שסופת ההוריקן קתרינה עשתה טוב לטלוויזיה. יחד עם זאת, האינטרנט לא שיחקה תפקיד משני.
האינטרנט ניצחה את הטלוויזיה כבר מזמן. לדוגמא: האינטרנט גזלה זמן טלוויזיה, בעיקר בפלחים העליונים. כחצי שעה מזמן הטלוויזיה היומי עבר לאינטרנט. מזמן המשפחה גזלה האינטרנט הרבה יותר - כשבעים דקות (נתוני פברואר 2005).

 

חיפוש בגוגל על המילים Hurricane Katrina הניב קישורים לאתרים מוסדיים המטפלים באוכלוסיה ובאיזור (כן, וויקיפדיה כמובן שם). הוספת המילה בלוג (Blog) לחיפוש הניבה בלוג אחד והרבה קישורים לתכנים של גורמי תוכן מובילים. זה נשמע טוב מאוד, אלא שמצד שני, אף אחד לא צריך את גוגל כדי להגיע ל-USAtoday.

 

על ציר הזמן, סוג כזה של תוצאות חיפוש עובד לרעתו של גוגל.

 

במאבק המתמשך בין האלגוריתם של גוגל לבין הטריקים של מנהלי האתרים, הסטטוס כעת הוא שהוובמאסטרים ניצחו.

לא כל ניצחון של הוובמאסטרים הוא רע, ואין ספק שעבודת האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חוסכת להרבה גולשים הרבה זמן ומביאה לא מעט ביזנס להמון יזמי אינטרנט. מצד שני, כאמור, לכל דבר טוב יש גבול.

 

בניגוד לעיצוב הסולידי (בלשון המעטה), גוגל הוא האתר שהכי תלוי באפקט ה-WOW. גוגל סחטה WOW גלובאלי עם השקת שירות Google Earth. אבל, ה-WOW שעליו חי המותג גוגל הוא זה שמגיע לנוכח תוצאות החיפוש. זה לא אפקט כמותי אלא איכותי.

 

חוויית המשתמש הבסיסית של גוגל היא שביעות הרצון מתוצאות החיפוש עם תבלין של אלמנט ההפתעה. הרבה WOW's קטנים בשרשרת. העוצמה הגלובאלית של גוגל נובעת מהיותו הכלי של כולם, כי הרי מנועי חיפוש מתמחים יש טובים ממנו. גוגל הוא מיינסטרים.

יוצא מזה שאם תוצאות החיפוש בגוגל הן שדירת מותגים, גוגל כבר אינו מנוע חיפוש אלא קניון.

 

גוגל כבר התמודד בעבר עם דילמות דומות. לדוגמא: היום כבר כמעט ולא רואים בתוצאות החיפוש שרשרת לינקים מאותו אתר (בגוגל חדשות זאת תופעה נפוצה). ניצחון נוסף של גוגל הוא על אתרי ההימורים והסקס שנדחפו לכל תוצאות חיפוש.

 

גוגל הצליח להגיע למצב של ביטוח רלוונטיות. מה שחיפשת זה מה שתקבל. לכן גם קל להגיע לחשיפה גבוהה ואפקטיבית באמצעות מודעות המילים (AdWords). רמת הדיוק אליה הגיעו סוכנויות הפרסום בגוגל הפכה את המודעות שלהם לחלק אינטגרלי מתוצאות החיפוש. חלק מהתוכן של גוגל.

 

מודעות המילים הן מקור ההכנסה העיקרי (כמעט בלבדי) של גוגל, הן הבאז-וורד של התקופה והן בצמיחה מטורפת. מה שהיה הנשק הסודי של הקטנים הופך להיות יעד של הגדולים. דוגמא קטנטנה: בחיפוש הראשון, הבסיסי, הופיעו שתי מודעות מילים, אחת של כנסיה מסויימת ואחת של הניו-יורק טיימס, שפרסם את המוסף המיוחד בנושא הוריקן קתרינה. לא רק שם גדול, גם מדיה.

 

בנקודת הזמן הנוכחית, כל מי שלא מפרסם מודעות מילים בגוגל מפסיד קליינטורה. לטווח ארוך, ערכן של מודעות המילים עלול להישחק עד דק. כי אם מנוע החיפוש מציג תוצאות - ממומנות או לא - בנאליות, כל פורטל יכול לספק את הסחורה.

 

מיקרוסופט, בנוסף להיותה הבוס של המחשב האישי, באמצעות מערכת ההפעלה וכלי העבודה העיקריים, היא גם בעלת הבית של פורטל האינטרנט MSN. עפ"י הדירוג של "אלקסה", אתר התוכן של מיקרוסופט הוא השני בעוצמתו בכל האינטרנט. אחד אחרי יאהו, אחד לפני גוגל.

 

כניסה לאתר msn.com שבועיים לאחר שאסון קתרינה המהמם הפך לפרויקט שיקום אפרורי, ההתייחסות להוריקן קתרינה היא באמצעות שלושה קישורים בצד ימין של דף הבית. אחד אדום, המוביל לשירותי תרומה, ושניים כחולים - אחד מקשר למרכז מידע בנושא והשני למידע על סך התרומה של מיקרוסופט ועובדיה (9 מ' דולר בעת הגלישה). מאוד סולידי, אבל במיקום אסטרטגי. מי שרוצה את קתרינה ימצא אותה בקלות ויוכל להיחשף לשפע של תוכן נבחר.

 

במילים אחרות; לכל גולש הגיוני (ובהחלט לא כולם כאלה) עדיף לחפש מידע/תוכן על הוריקן קתרינה באמצעות MSN ולא באמצעות גוגל. לא רק שיותר נוח, גם הפוטנציאל להרפתקת תוכן גדול יותר (תלוי בעורך הפורטל, כמובן).

 

הכלי הפרסומי של הפורטלים הוא הבאנר. כעת ידו על התחתונה מול מודעות המילים, אך מעמדו מתחזק בהתמדה. למרות שכעת עולם הבאנרים הוא כיאוטי, מכוער ומעצבן, בהחלט אפשר להגיד בביטחון שהשקעה בבאנרים מביאה ביזנס. כאשר ייווצר האיזון - עם הרבה לוקאליזציה ואולי גם סטנדרטיזציה - הבאנר יהיה השחקן הראשי בזירה. גם בגוגל מבינים את זה ואפשר לראות תנועות של פורטל מסביב לאלגוריתם הגאוני.

 

התפזורת של שירותי גוגל תתאגד יום אחד תחת מעטפת פורטלית, אולי בתהליך רב-שלבי אולי במהלך אחד של החלפת המראה של הכתובת הראשית.

מה יהיה מעמדו של האלגוריתם ב"גוגל פורטל"? מה העתיד של עולם החיפוש כפי שאנחנו מכירים אותו היום? מה יהיה מעמדן של מודעות המילים בתוצאות חיפוש? מה יהיה הנשק הבא של האתרים הקטנים? התשובות שוות זהב, מן הסתם.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS