DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; קשה לתמרן את הספינה
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

קשה לתמרן את הספינה

האירועים בים יפן והסערה התקשורתית מציבים בפני אתר צים אתגר מסוג אחר. יכולת תגובה, תמיכה בזמן אמת

במספר מאמרים קודמים כתבתי על אתרי אינטרנט של גורמים מסחריים ועסקיים שאינם מצליחים לתמוך בפעילות אקטואלית של החברה; אתר של בית השקעות מוביל שאינו מציג קמפיין אגרסיבי במדיה, כנ"ל אתר של חברת ביטוח גדולה וכך גם האתר של בנימין נתניהו, שאמנם אינו חברה מסחרית אבל עם צורכי שיווק מובהקים. המשמעות היא שאתר האינטרנט למעשה מנותק ממאמצי השיווק של החברה.

10/10/2005 | מאת: רונן מאיר

ניתן לחשוב שהתופעה נפוצה בחברות עם תודעת אינטרנט נמוכה המפעילות אתרים מיושנים. אז זהו, שלא. גם אתרים מאוד מושקעים, דינאמיים למופת, ברמת קישוריות גבוהה המייצגים תרבות אינטרנט מפותחת - גם אתרים כאלה כושלים כאשר הם נדרשים לתמוך בפעילות שיווקית.

 

דוגמא טריה; אתר האינטרנט של חברת הספנות צים. האתר מאפשר ללקוחות לקבל אונליין מידע על קווי מטען, מועדי הטענה ופריקה, לבצע הזמנות ולעקוב אחרי מטענים ברחבי העולם. האתר גם כולל תוכן מקצועי מגוון.

מבלי להכיר לעומק את עסקי הספנות ובלי לבחון ביסודיות את היעילות של השירותים המקוונים באתר, ניתן להתרשם כי לצים תודעת אינטרנט גבוהה וראיה נכונה של האינטרנט כפלטפורמה לשירות לקוחות. אלא שהאירועים בים יפן והסערה התקשורתית בעקבותיהם מציבים בפני האתר של צים אתגר מסוג אחר. יכולת תגובה, תמיכה בזמן אמת.

 

אינני בקי ברזי מקצוע יחסי הציבור, לכן אינני יכול לשפוט אם ההחלטה לא לעשות גלים הינה נכונה או לא. אז בואו נניח שבמקום משבר, ניצבה בפני צים הזדמנות.

למשל, הקפדה יתרה על דיקדוקי האתיקה הימית, שהביאה לכך שאנייה של צים הצילה שבעה דייגים יפנים אשר נקלעו לצרה אובייקטיבית.

יש מצב שסיטואציה כזאת עשויה לתרום להוזלה מסוימת של תעריפי הביטוח אותם משלמת חברת הספנות הדקדקנית. כלומר, למידע יש ערך מסחרי.

 

בגישה הסולידית ביותר, ניתן להציג את המידע במדור החדשות (מה חדש?). באתר צים מדור החדשות מקושר בלינק מוצנע בדף הבית. הידיעה האחרונה היא מ-30 בדצמבר 2004. הבלטה מיוחדת של ידיעה בדף הבית אינה אפשרית ללא כניסה לקוד האתר.

 

היומיום של אתרים שיווקיים אינו כולל התמודדות עם גלים תקשורתיים חריגים, כדוגמת זה העובר על צים. מצד שני, בשווקים תחרותיים כל ההבדל הוא ביכולת התגובה להתפתחויות שוטפות. מבצע של מתחרה הוא אירוע שאתר צריך להגיב לו במהירות. כנ"ל הצהרה רגולטורית, תנודה בורסאית, שינוי בשערי מט"ח, כותרת טובה בעיתון, כותרת רעה בעיתון. אתגרים שיווקיים נפתחים ונסגרים כל הזמן.

 

האם אתר צים יכול להגיב בזמן אמת לתנודת מטבע ולהציף לדף הבית מסר חם אודות קווי מטען אטרקטיביים? אולי.

המציאות הוירטואלית מוכיחה, כאמור, שיכולת תגובה בזמן אמת היא תכונה שאינה נמצאת בעדיפות גבוהה ברשימת הדרישות מאתר שיווקי.

 

ואולי, בעצם, זה לא נכון. כי היום דרישת הסף היא לדינאמיות, עם אפשרויות להוספה ועדכון של תוכן באמצעות ממשקי אינטרנט הזמינים בכל רגע נתון. ממשק לניהול עצמי של התוכן.

 

אין סתירה, יש בלבול. תוכן דינאמי ואתר דינאמי אלו שני דברים שונים.

 

תוכן דינאמי פירושו תוכן המאוחסן במסד נתונים ומוצג לגולשים ומשתמשים באמצעות קוד המחולל תצוגות אינטרנט. תוכן סטטי מוטמע בתוך התצוגות.

לתוכן דינאמי יתרונות רבים, במיוחד באתרים בהם הוספה ועדכון מתבצעים בתדירות גבוהה וע"י מספר גדול של מקורות. לדוגמא: פורטלים, מגזינים, ספריות, חנויות מקוונות וכד'.

 

 

מקובל לחשוב שהחיסרון הבולט של תוכן דינאמי הוא חוסר הגמישות לעיצוב ייחודי. פחות שמים לב לעובדה שתוכן דינאמי יוצר, במקרים רבים, אתר לא דינאמי.

המתמטיקה פשוטה; אם אתר של גורם פיננסי אינו יכול לייצג קמפיין פרסומי אסטרטגי ויקר, גם אם הוא מקושר היטב למאגרי הבורסה, חדרי עסקאות ולספריות אנליסטים נבחרות - הוא אינו אתר דינאמי.

אתר דינאמי הוא אתר שמגיב לאירועים בזירת הפעילות שלו. כלומר, גם אתר המכיל תוכן סטטי יכול להיות אתר דינאמי, בניהול נכון ומוקפד.

 

הדינאמיקה באתר שיווקי שונה בתכלית מפורטל. למעט מקרים יוצאי דופן, היקף הוספה ועדכון של תכנים באתרים שיווקיים הוא נמוך. אפילו אתרים גדולים בשווקים תחרותיים ואינטרנטיים במיוחד, כגוון שוק הסלולר, היקף פעילות התוכן, בהשוואה לפורטל ממוצע, הוא זניח.

המשמעות היא שתוכן דינאמי באתר שיווקי ממוצע הוא, במידה רבה, עניין טקטי ולא אסטרטגי. מובן מאליו שעדיף כי הדובר יעדכן ישירות את ערוץ החדשות ומחלקת השיווק תעדכן את מדור המבצעים באופן עצמאי. אלא שאם יש ידיעה אחת בשבוע ומבצע אחד בכל יום (30 מבצעים בחודש), נוהל מסודר יכול לחסוך את כל ההוצאה על אתר חדש. דינאמי, כמובן.

אפילו קטלוג של חמישים מוצרים לא מחייב דיון נוסף בתקציב האינטרנט. מדור שאלות ותשובות קומפקטי יכול להיות, גם הוא, סטטי להפליא.

 

אין הכוונה להמליץ על ויתור על תוכן דינאמי, ולהכריז על אופנת רטרו של אתרים סטטיים, אלא לחדד את האבחנה בין הדינאמיות של התוכן לדינאמיות של האתר.

המבחן לדינאמיות של אתר שיווקי אינו רק בקלות ובמהירות בה ניתן להוסיף תוכן חדש או לעדכן תוכן קיים, אלא גם בגמישות של תצוגות התוכן למצבים משתנים. כי אם למדנו משהו השבוע, זה שצריך לדעת גם איך לתמרן את הספינה, לא רק איך להעמיס ולפרוק.

 

שלושה מבחני אצבע לדינאמיות של אתרים שיווקיים:

  1. באיזו מהירות ניתן להצליב בין תכנים רלוונטיים ולהשפיע על תסריטי הגלישה באתר.

  2. האם ניתן לייצור ייחודיות לכל הצעת מכר.

  3. מה הגמישות של דף הבית ודפי מפתח להתפתחויות שוטפות בזירות הפעילות.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS