DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; בנקאות מקוונת, וולס-פארגו יורד לרחוב
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

בנקאות מקוונת, וולס-פארגו יורד לרחוב

מנקודת מבט של הלקוח, היכולת לבצע את הפקודה ישירות באינטרנט היא לא האטרקציה המרכזית של הבנקאות המקוונת

המהפכה השיווקית, הטכנולוגית והלוגיסטית הנגזרת מן השינויים הדרמטיים בשוק ההון בישראל, יכולה לתת לבנקאות בישראל את מה שחסר לבנקים בעולם - הזדמנות לבחון מחדש אסטרטגיות, פתרונות והשקעות. אחד היעדים יהיה בודאי הבנקאות המקוונת - במחשב האישי, המחשב הנייד ובטלפון הסלולרי.

09/11/2005 | מאת: רונן מאיר

מחקר שפורסם במאי 2005 מצביע על גידול של 47% תוך שנתיים במספר המשתמשים בשירותי בנקאות מקוונים בארה"ב. למעלה מ-50 מיליון אמריקנים בוגרים עושים את זה. כ-44% מאוכלוסיית האינטרנט בארה"ב, רבע מאמריקה הבוגרת. המחקר גם קובע כי בנקאות מקוונת הוא התחום הצומח ביותר באינטרנט. מצד שני, עפ"י נתונים מנובמבר 2005, רק 2% מלקוחות הבנקאות בארה"ב בחרו בבנק שהוא אינטרנטי בלבד.

 

החלק הארי של הבנקאות המקוונת הוא, עדיין, מעקב וניהול מידע אישי. היקף ביצוע פעולות הוא שולי ומתמקד בשני תחומים עיקריים: תשלומים אלקטרוניים וקניה/מכירה של ני"ע. הניסיונות המחודשים של בנקים אמריקניים לבסס פעילות בזירת האינטרנט כוללים עכשיו פיקדונות וחסכונות בריביות מועדפות. גם הבנקאים וגם אנשי מערכות המידע שלהם מודים כי אלו הן רק טעימות מן הפוטנציאל.

 

מצד הלקוח, אבטחת מידע (Security) באתרי הבנקים הוא החסם המוצהר הגדול ביותר (כ-38%) לשימוש בשירותי בנקאות באינטרנט. באופן טבעי זאת גם הדרישה מס' 1 של צרכנים מאתרי הבנקים שלהם - שיפור באבטחת המידע. גניבת זהויות, "פישינג", תרמיות ווב - אלו הן המילים הלוהטות. באוסטרליה - 18% ממשתמשי בנקאות מקוונת צמצמו את פעילותם בגלל הסיכון לגניבת זהות. בארה"ב - 57% מהלקוחות יעזבו את הבנק שלהם מייד, בפעם הראשונה שזה יקרה.

 

מצד הבנקים, החסם המדובר ביותר הוא שילוב שובר שיניים של אגרגציה ואינטגרציה. הבנקים מחליפים פלטפורמות, משדרגים מערכות, כותבים מחדש יישומים - הכל במטרה למצוא את המרקם המושלם. החלום הבנקאי: הכל מוגן, הכל ידידותי, הכל משתלב, המחירים תפורים עליך, סגרנו את הסניפים, לשירותך באינטרנט. הכל וירטואלי.

 

לצרכן יש הגדרה משלו למילה וירטואלי. מה שהכי יפה הוא, שהאפיון הצרכני לבנקאות מקוונת משתנה כל הזמן, עפ"י העניין, המקום ומצב הרוח.

לדוגמא; הלקוח מעדיף לבחור את המניה באינטרנט אבל לתת הוראת קניה בטלפון. זה לא עניין של חסמים, זה עניין של נוחות. אותה מנטליות אנושית תעבוד הפוך לגמרי, כאשר אותו לקוח ישב בבית קפה; הוא יעדיף לקבל את ההחלטה בהתלבטות סלולרית עם הבנקאי או הברוקר ולאשר את העסקה ב-SMS. כל זה אינו מצביע על אי כדאיות בהשקעה בממשקי אינטרנט, כי אותו לקוח בדיוק, במצבים מסוימים - נגיד בלילה - בהחלט יעדיף לבצע את הכל בעצמו באינטרנט. כמו שאומרים בקופירייטרית - איך שנוח.

 

אז איך ניתן להסביר את העובדה שלמרות החסמים, הגידול בתפוצה של בנקאות מקוונת מייצג עלייה בנכונות של צרכנים לתת אמון באתרי בנקים? בנוסף, הגידול המתמדת בהיקפי המסחר האלקטרוני מצביע על נכונות גוברת לקחת סיכונים מסוימים באינטרנט.

 

בהכללה לא גסה ניתן לומר שמשתמשי אינטרנט, כולל המתקדמים שבהם, רואים באינטרנט בעיקר כלי לקבלת החלטות ולא בהכרח כלי לביצוע ההחלטות. מנקודת מבט של הלקוח, היכולת לבצע פעולה בנקאית ישירות באינטרנט, בעצמו, אינה האטרקציה המרכזית של הבנקאות המקוונת.

הלקוח, בניגוד לבנק, אינו מחפש מרקם מושלם אלא מרקם סביר - העיקר שיהיה נוח. במילים אחרות, זה לא הטכנולוגיה, זה השירות.

 

בנק וולס-פארגו, הנחשב למוביל עולמי בבנקאות מקוונת, הכריז על מהלך מעורר השתאות; אפיון של אלפי מכשירים אוטומטיים (בנקומטים) כחוויית משתמש אינטרנטית. המטרה היא להפוך את האמון והפתיחות כלפי טכנולוגיה לשירות עצמי באמצעות בנקומטים ברחוב, לפתיחות אל בנקאות בשירות עצמי באמצעות האינטרנט בבית ובמשרד.

 

בנק וולס-פארגו מפעיל את המערכות המתקדמות מסוגן לבנקאות מקוונת, האינטגרציה של מערכות הבנק כמובן אינה מושלמת אך מהווה את הסמן העליון, יש לו מוקד טלפוני מתקדם, המודעות הארגונית והמחויבות מלאות. בנוסף, ניתן להניח כי מאגר הלקוחות של וולס-פארגו מתאפיין באחוז גבוה של משתמשי אינטרנט מתקדמים. ובכל זאת, הבנק בוחר לנקוט צעד יוצא דופן (ויקר) כדי לקדם עניין, שלכאורה ניתן להתמודד איתו באמצעות איזה קמפיין טוב.

 

האסטרטגיה של וולס-פארגו היא אינטגרציה מלאה של ערוצי הפעילות - סניפים, בנקומטים, טלפון, אינטרנט. בוולס-פארגו הבנקאות המקוונת היא חלק מתפיסה רחבה של בנקאות ישירה ולא אתגר בפני עצמו.

מה שיותר חשוב הוא המיקוד בנוחות ובזמינות של הלקוח. גם הבנק הכי מתקדם באינטרנט, ואלי במיוחד הבנק הכי מתקדם באינטרנט, צריך לרדת לרחוב. אם הכי נוח ללקוח לעשות בנקאות אונליין בעמידה בקניון,

 

המהלך של וולס-פארגו, הנמצא הרחק לפני כולם, מאיר את שלוש פאותיה של הבנקאות המקוונת נכון להיום: הראשוניות בה היא נמצאת, גודל המאמץ הנדרש להתפתחותה ועד כמה שווה להשקיע בה.

וולס-פארגו עשה את זה בתהליך ארוך, רציף, מתמשך, רב-שלבי, צעד אחר צעד מלקוח ללקוח, עם הרבה ניסוי וטעייה. עם המון יצירתיות.

 

אם אכן התהליך הוא המסר ונקודת המוצא היא תמיכה בקבלת החלטות צרכניות, אזי גם בנקים הסובלים מנחיתות טכנולוגית - באינטרנט, באינטגרציה או באגרגציה - אינם צריכים לחכות לשדרוג הבא או לדור הבא, כדי ליצור פעילות אינטרנט אפקטיבית. לתמיכה בתהליכי התלבטות כל מה שצריך זה תוכן. שיפור שירות הכי זול שיש.

 

גם כאן יש מה ללמוד מאתר וולס-פארגו, שמציע שפע יוצא דופן של תוכן תומך החלטות, בלי לדרוש שם משתמש וסיסמא.

בסופו של דבר זה גם הפתרון המיידי להקטנת התופעה של גניבת זהויות באינטרנט.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS