DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; חוויית הגלישה, מה זה כולל?
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
ספריית מאמרים

שיווק. תוכן. תוצאות.

פתרונות ארוכי טווח בראייה כוללת של ההשקעה באינטרנט

שירותים מקצועיים

אסטרטגיות שיווק ושירות אונליין, אפיון אתרים ושירותי תוכן באינטרנט ובאינטראנט

פרויקטים נבחרים

סקירות פרויקטים (Case Studies) והפניות לפרויקטים שבוצעו ע"י RMconcept

חוויית הגלישה, מה זה כולל?

המונח הנכון אינו "חוויית הגלישה" אלא "חוויית השימוש". במילים מקצועיות - שימושיות (Usability)

כאשר התקציב מוגבל וקיימת התלבטות היכן להשקיע את השקלים - בהעשרת המראה או בהעמקת התוכן - כדאי לזכור את הנוסחה: עיצוב מקסים מייצר מחמאות, שימושיות טובה מייצרת גלישות חוזרות.

08/05/2005 | מאת: רונן מאיר

שעת בוקר במלון לחוף הים התיכון. מזג האויר נעים. אביב ישראלי. הזוג במרפסת בקומה 14 סיים את ארוחת הבוקר. הוא מפנה את השולחן ומניח את המגשים והכלים מחוץ לחדר ליד הדלת, מוודא שהפתקית "נא לא להפריע" במקומה. היא משוחחת בטלפון עם הסבתא שנשארה בבית עם הילדים. עד שהיא נרגעת שהכל בסדר וסבתא בשליטה, הוא כבר שוב על המרפסת, עם החלוק, הלפטופ על הברכיים, מחובר לפורטל הפיננסי באמצעות המודם הסלולרי.

גם לה יש מודם סלולרי, חלוק, ברכיים ולפטופ. היא גולשת לאתרי מידע אקדמיים. יש לה תזה לתכנן.

 

חוויית הגלישה שלו כוללת, בין השאר, את הרעננות של מיץ התפוזים, את הבריזה הים תיכונית ואת האקסקלוסיביות של הרגע. חוויית הגלישה שלה כוללת גם את האינטימיות המקצועית הנדירה ואת השקט והמרחק מהילדים.

 

כל השלווה הפסטורלית הזאת יכולה להפוך לכאוס רגשי בן רגע. לדוגמא: אם תאריכי הפרסום של המאמרים האקדמיים מופיעים בסוף המאמר ולא בתחילתו. הגלילה המיותרת עשויה לעצבן גם כאשר עובדים עם עכבר מהיר ונוח, על אחת כמה וכמה כשגולשים עם הלפטופ על הברכיים, בחלוק.

בצד שלו העניינים עלולים להשתבש אם, למשל, הרצון לצפות בנתונים גרפיים של מניות מחייב התמודדות עם חלוניות. גם זה תמרון לא קל עם לפטופ על הברכיים בחלוק.

בשני האתרים, הספרייה האקדמית והפורטל הפיננסי, הגלישה יכולה להסתיים מיידית בגלל אי יכולת של הגולש/ת להגדיל את התצוגה.

 

לא כל אתר צריך להיות מתוכנן עד לפרטי פרטים של תסריטי גלישה ושימוש אקזוטיים. מצד שני, אם נעתיק את הסצינה מהמרפסת של המלון אל הקומה ה-14 של בניין משרדים, הדוגמאות עדיין תקפות. כלומר, לפורטל פיננסי שאינו מפעיל חלוניות מידע נפרדות ומאפשר הגדלת התצוגה באמצעות הדפדפן עשויה להיווצר העדפה ונאמנות. כמו-כן עשויה להיות לכך השפעה על תדירות ועומק השימוש. עבור גולשים המרכיבים משקפיים סוגיות אלה הן קריטיות.

 

בתעשיית האינטרנט נפוץ המונח "חוויית הגלישה" בעיקר בהקשר החזותי. כלומר, עיצוב האתר, המראה והתחושה (Look & Feel). גם ענייני חזות האתר חשובים מאוד. במיוחד באתרים של חברות תקשורת, ודאי באתרים של מותגי אופנה ואתרים של יצרני רכב. בספריות אקדמיות ופורטלים פיננסיים הם חשובים פחות.

 

בין אם העיצוב צריך להיות עשיר ודינאמי, למשל באתר רכב, ובין אם סולידי ומאופק, לדוגמא באתר של שירותי סיעוד, עיצוב של אתר הינו רק אחד מן המרכיבים בחוויה הכוללת של גולש.

המונח הנכון אינו "חוויית הגלישה" אלא "חוויית השימוש". במילים מקצועיות - שימושיות (Usability).

 

ללקוח של פורטל פיננסי עשויות להיות חוויות גלישה רבות, לעיתים כמה חוויות שונות באותו יום מסחר. בכל אחד מתסריטי הגלישה צריכה להיות לו חווית שימוש אחת.

השימושיות של פורטל פיננסי היא מידע, כלים לביצוע החלטות קניה/מכירה ואמצעים למעקב וניהול תיק. השימושיות עומדת למבחן של יעילות גם כאשר הלקוח פועל מתוך ביטחון עצמי וגם כאשר הוא פועל מתוך היסוס והתלבטות, גם כאשר הוא ממוקד במשרדו וגם כאשר הוא נינוח בחופשה.

 

למשתמש בפורטל פיננסי לא משנה אם הגרפים מוצגים בפלאש דינאמי או בקובץ תמונה סטטי, כל עוד המידע הוא עדכני. העדפה לתצוגת פלאש עשויה להיות רק כאשר הפלאש מאפשר שליטה בתצוגה לניתוח מצבים שונים.

לעומת זאת, מבקר באתר רכב יתאכזב אם האתר לא יכלול רכיבי מולטימדיה מושקעים. באתר רכב התוכן החזותי הוא מידע. ריגוש הוא חלק מהשימושיות הנדרשת באתר רכב.

 

האם ניתן להגיע, ללא תוספת תקציב, לאיזון בין שימושיות של אתר לבין האימפקט שלו? כדי להבטיח שזה יקרה כדאי להקפיד על מספר כללים:

קודם כל ארכיטקט, אחר-כך דקורטור. עבודת העיצוב צריכה להתבסס על ארכיטקטורת תוכן ותבניות תצוגה.

האימפקט נוצר בדף הבית. במרבית המקרים, אם לא למעלה מזה, תכנון חכם של שער הכניסה לאתר עשוי ליצור את האיזון בין הצורך להרשים את הגולשים לבין הצורך לספק ערך ממשי לביקור באתר. תכנון דף הבית הוא משימה ייחודית באפיון אתר.

הגלישה השנייה היא החשובה. אימפקט אפשר ליצור פעם אחת. מה שהיה מפתיע ומרגש בפעם הראשונה עלול להתברר כמטרד בגלישה הבאה.

אם העיצוב לא גמיש האתר לא שמיש. היכולת לשנות את מראה האתר במהירות בלי להיכנס לאפיון מחדש או לפיתוח היא מדד חשוב לאיכותו. כדאי לערוך סימולציות של שינויי עיצוב.

 

כל זה לא בא להמעיט בחשיבותו של העיצוב. האימפקט של אתר הינו נכס חשוב. אלא שאסור להתבלבל. כי אף אחד לא מגיע לאתר כדי לקבל אימפקט ובכל מקרה, גלישת התרשמות הינה חד-פעמית. המניע לגלישה לאתר היא השימושיות של האתר עבור הגולש - מידע, כלים, שירות וכד'.

כאשר התקציב מוגבל וקיימת התלבטות היכן להשקיע את השקלים - בהעשרת המראה או בהעמקת התוכן - כדאי לזכור את הנוסחה: עיצוב מקסים מייצר מחמאות, שימושיות טובה מייצרת גלישות חוזרות.

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS