English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
אינטרנט אפקטיבי

אפיון אתרים - יתרון תחרותי באינטרנט

פתרון כולל לטווח ארוך עפ"י מודל אפיון אתרים ייחודי. אפקטיביות מוכחת

אינטרנט אפקטיבי | בלוג מנהלים

שיווק ממוקד, ניהול אתרים וניהול תוכן באינטרנט

תגובות, מחשבות ומסקנות על שיווק באינטרנט, ניהול אתרים שיווקיים, ניהול תוכן בזמן אמיתי ואתגרי השירות באינטרנט, מאת רונן מאיר, מנכ"ל ומייסד RMconcept.

פוסטים אחרונים

ווב 2.0 תמונת מצב; כמה ממצאים מסקירה של נתוני דומיינים מובילים באמצעות גוגל טרנדס
22/11/2009 | מאת: רונן מאיר
למי שבונה על תוכן גולשים

הכל התחיל מבדיקה של מערכות בלוגים. על פניו אין שום ספק שמערכת וורדפרס עדיפה על מערכת בלוגגר (ממשפחת גוגל) בכל פרמטר של גמישות, אבל המערכת הגוגלית פופולארית יותר. הפער הוא גדול וניתן לשער כי בלוגים עצמאיים על וורדפרס CMS מקטינים את הפער רק במעט.

 

היתרון הגדול של בלוגר הוא ג'י-מייל. אם יש לך ג'י-מייל יש לך חשבון גוגל ויש לך את כל הכלים, ביניהם מערכת בלוגגר שמאפשרת לך לנהל כמה בלוגים בכמה נושאים ובכמה שפות. התחברת לג'י-מייל התחברת גם לבלוגים שלך. לך תתבטא. סטרימינג.

 

מה שיותר מסקרן זאת המגמה; עפ"י גוגל טרנדס התנועה לשתי מערכות הבלוגים המובילות בעולם נמצאת בירידה מתמשכת. האם זאת תוצאה של פיזור הבלוגים או של ירידה בפופולאריות של בלוגים?

 

 

בדקתי על עוד כמה כלי ווב 2.0 בהם אני משתמש בתדירות גבוהה (הכל יחסי), כאלה שהפכו למותגים.

 

ניהול לינקים

אני משתמש במערכת דלישס שמציגה פתרון כמעט טוב מאוד. ניסיתי את דיגג לתקופה מסוימת אבל נטשתי את הממשק המסורבל והיומרני מהר מאוד. מסתבר שאני לא היחיד.

 

 

ניהול תמונות ווידאו

מערכת פיקסה (ממשפחת גוגל) משמשת לעניינים טקטיים, כגון תמונות שזקוקות לכתובת כדי להיות מוצגות בפוסטים. את האלבומים הפרטיים אני מנהל בפרטיות. לא משתף. גרף המגמה של פליקר מוכיח שאני בטרנד הנכון.

 

 

 

פיקסה, אגב, לא חושפת את נתוני המגמה שלה. זה הרבה יותר מעצבן כאשר מנסים לבדוק את המגמה של יו-טיוב (ממשפחת גוגל).

 

 

ויש את פייסבוק

התמונה הרבה יותר צבעונית כאשר מסתכלים על פייסבוק, שנמצא בהמראה מתמשכת. שימו לב לפער בין פייסבוק לבין טוויטר, פער שלא לגמרי מתבטא בבאזז התקשורתי.

 


 

לא בטוח שהבדיקה הקצרה הזאת מעידה על מעמדו של ה-ווב 2.0, אבל יש בה בהחלט בכדי לעורר מחשבה על תוכן גולשים, למי שמתכנן לבסס את האסטרטגיה השיווקית שלו והעסקית שלו על זה.

 

מסקנות (כאילו שלא ידענו):

1. אגרגציה של שירותים ותכנים

2. תקשורת בין אנשים

3. אונליין כל הזמן

4. ווב + סלולר = אינטרנט

 



יש שוני בין המגיבים באתר לבין המגיבים בפייסבוק והרב-שיח שמתפתח בשני המקומות שונה לגמרי
29/07/2009 | מאת: רונן מאיר
פייסבוק הוא כלי פאבלישינג, טוויטר הוא כלי עבודה

ידידי אסף דותן, ממביני האינטרנט לעומקה ולרוחבה, פרסם מאמר תחת הכותרת תקרת הזכוכית של טוויטר ופייסבוק בו העלה קושייה לגבי האפקטיביות של שני הערוצים (שתי הפלטפורמות) כמקור לתוכן ידידותי מאורגן. הטענה המרכזית היא שריבוי החברים והעדכונים אינו מאפשר פולו-אפ רציני אחרי התוכן, שמתיישן במהירות ונקבר כהרף עין תחת עשרות עדכונים אחרים.

 

אני מנהל (באופן ישיר) שלושה ערוצי פייסבוק וארבעה ערוצי טוויטר. כל אחד נולד משיקולים שונים והתפתח על פי דרכו. די מהר הבנתי שאין לי זמן לעקוב אחרי כל הסושיאל הזה ואין לי כוחות להתמודד עם אשד המידע והעדכונים, בטח לא להיות מנומס ולהתייחס לכל דבר.

שבעת הערוצים הנ"ל משמשים אותי להפצת תוכן ולא לצריכת תוכן. אם יש הרבה משתמשים כמוני, אז כל הטוויטריאדה והפייסבוקיאדה הן גבעת צעקות. יש כאלה שיגידו 'מזבלת תוכן' - באים זורקים והולכים. יש אולי כמה גולשים סהרורים שינברו בערימה.

 

הדרך הטובה ביותר, לדעתי, לצרוך תוכן בנושאים שמעניינים אותי היא באמצעות גוגל רידר, בגישה בררנית ומבוקרת לפידים שאני מציב שם.

 

המודל של ספורטאנטר

ספורטאנטר היא רשת כדורגל באינטרנט שכוללת מגזין פופולארי, מערכת פורומים הכי פעילה בישראל בתחום הכדורגל, שורה של קהילות אוהדים של מועדוני כדורגל בעולם ועוד.

 

 

ספורטאנטר מפעילה פרופיל פייסבוק בו היא מודיעה על עדכוני תוכן במגזין ועל פיתוחים ואפליקציות חדשות. בנוסף, ספורטאנטר מפעילה ערוץ טוויטר המלקט כותרות נבחרות בנושא עסקי כדורגל מישראל ומהעולם. גולשי ספורטאנטר יכולים להתעדכן ישירות במגזין, באמצעות RSS במדור עסקי כדורגל.

 

כלומר, ספורטאנטר משתמשת ברשתות החברתיות בעיקר להפצת תוכן ליצירת טראפיק. מאז החל השימוש עלה הרייטינג של מגזין ספורטאנטר בכ-15% בממוצע, כאשר פייסבוק אחראי למאות כניסות ביום. איכות הגולשים החדשים היא גבוהה - בוגרים, בעלי כרטיס אשראי עם פעילות אינטרנט עניפה.

 

אחת התופעות המעניינות היא שגולשי ספורטאנטר מגיבים לתכנים בפייסבוק ולא רק באתר עצמו. יש שוני בין המגיבים באתר לבין המגיבים בפייסבוק והרב-שיח שמתפתח בשני המקומות שונה לגמרי. השיח במגזין הוא דעתני והשיח בפייסבוק הוא חברתי.


את האפקט של פייסבוק צריך למדוד לא לפי מספר הכניסות היומי אלא לפי ההשפעה הכללית על הפעילות - תוספת גולשים ותוספת חברים רשומים (לספורטאנטר עשרות אלפי משתמשים רשומים).

 

 

לעומת זאת, לטוויטר השפעה מועטה ושולית.

ערוץ הטוויטר של ספורטאנטר נהנה מכמה עשרות עוקבים בסך הכל. לפי טוויטרהוליק - כלי למדידת סטטיסטיקה של ערוצי טוויטר - הערוץ של ספורטאנטר הוא מס' 338 בפעילות הטוויטר בישראל (כנראה, כולל טוקר של נענע 10).

 

 

אם זה נראה לכם הגיוני, הרי לכם נתון נוסף; ערוץ הטוויטר של בלוג kדורגל 2.0 (בלוג העורך של ספורטאנטר) פעיל הרבה פחות, עוסק בנושאים איזוטריים (תרבות כדורגל) ונהנה ממספר עוקבים נמוך בהרבה. הלכה למעשה, הערוץ משמש כספריית לינקים עבור הבלוגר, במקום דיגג המסורבל.

 

עפ"י טוויטרהוליק, ערוץ הטוויטר של kדורגל 2.0 ממוקם כמספר 93 בתל-אביב. בין 100 הטוויטרים הכי פעילים בתל-אביב. לא לגמרי הגיוני.

 

 

 

המסקנה המיידית היא שפייסבוק הוא פלטפורמת פאבלישינג עם ערכים של קהילה ואילו טוויטר הוא כלי עבודה.
אלו הן, כמובן, מסקנות ראשוניות על בסיס מעקב של כרבעון. הכל יכול להשתנות.

 

ספורטאנטר: דף הבית | פייסבוק | טוויטר

בלוג kדורגל 2.0: שער | טוויטר



לתוכן יש שתי תכונות קוסמיות - הוא לא נוצר מעצמו ויש לו נטייה להתבלגן
04/07/2009 | מאת: רונן מאיר
ההתמודדות עם משימות התוכן הופכת לעול אמיתי ומוחשי

חשבתי שאני מי יודע מה 2.0, עד שפגשתי כמה אנשים בטוויטר. מי אני לעומתם עם כולה 4 טוויטרים, 3 בלוגים, 3 פייסבוקים, 2 אתרים ו-1 דלישס? כל זה בלי לספור אתרי לקוחות שבאחריותי, מסנג'רים, דוא"לים ופרופילים נשכחים. משתמש עוצמה, עלק.

 

כמה ווב 2.0 צריך בן אדם סביר עם כתובת מייל וטלפון סלולרי?

פייסבוק, איזה פרופיל או שניים באתר היכרויות (לפנויים) ואם הוא גם כותב מעת לעת - אז גם בלוג. או קי, חברות בקהילה או שתיים. מה שמשאיר אותו עם לפחות ארבעה יוזרניימז וארבע סיסמאות שנושאים עמם מחויבות חברתית ו/או אישית - לעדכן, לכתוב, לענות, לעקוב, להשתתף וחוזר חלילה.

 

הזמן המוקדש לרשתות חברתיות כמעט והוכפל תוך שנה.

 

משתמש אינטרנט פעיל הופך לא רק לבליין ווב 2.0 שמדלג ממסיבה למסיבה, אלא גם למו"ל אחראי ולעורך תוכן בפועל. יש אסטרטגיה ליישם והמון משימות לבצע.


אותו דבר קורה לארגונים ועסקים שמנהלים אתר אינטרנט אחד לפחות ועכשיו, כדי לעמוד בקצב, הם נדרשים לכל מיני ערוצי תוכן 2.0. היקף פעילות התוכן עולה ועולה ואתה בכלל התכוונת לעשות קצת שיווק ומעט פרסומת אונליין. איך פתאום הפכת לתחנת שידור עם אתר בית ופייסבוק עסקי וטוויטר מקצועי וקהילת לקוחות וקהילת ספקים/סוכנים ואקסטרה-נט לצוות?

 

ההתמודדות עם משימות התוכן הופכת לעול אמיתי ומוחשי. מפלצת התוכן רעבה כל הזמן, אף פעם לא מרוצה ותמיד מצפה לתבשילי איכות עם כל תבליני השנינות ורוטבי האופטימיזציה. מפלצת תובענית ואנינת טעם.

 

לתוכן יש שתי תכונות קוסמיות - הוא לא נוצר מעצמו ויש לו נטייה להתבלגן. המאמץ הוא תמיד כפול - ליצור ולשמור על שליטה. כמו שיודע כל מי שנאבק בחסמי יצירה ומאבד את הידיים והרגליים בכונן הקשיח - זה לא פשוט.

 

כמה בלוגים העולם צריך?

 

עריכת תוכן וניהול תוכן הם במידה רבה עניין של סדר ומשמעת - פרוצדורות, תבניות, נהלים, דד-ליין.

זה הרבה יותר נוח כאשר משתמשים במערכת ניהול תוכן (CMS) משוכללת שמוליכה אותך בנתיבי התהליך, מגבילה אותך למאפייני התבניות ומאותת כאשר יש סטייה מהנוהל. אבל כל רס"ר משמעת יגיד לך שזה לא מספיק - סדר ומשמעת נובעים ממחויבות.

 

תוכן זה קודם כל מחויבות. סוג של הוכחה; נכון לאתמול (03.07.2009) פועלים באינטרנט לא פחות מ-81 מיליון דומיינים. אם המספר הזה מרשים אתכם, מה תגידו על 303 מיליון? זה מספר הדומיינים שנמחקו, נכון לאתמול.

 

ספירת דומיין וסטטיסטיקת אינטרנט

 

***
על כתיבה ועל כותבים



אם יש לך את זה, כמו שהוכיחה סוזן בויל, העיצוב כבר לא קובע
17/04/2009 | מאת: רונן מאיר
סוזן בויל, Susan Boyle

כמה שנים לקח לסינדרלה להפוך ממעשייה מקומית לאגדה גלובאלית? לסוזן בויל זה לקח בדיוק שבוע.

ב-11 באפריל סוזן בויל השתתפה בתוכנית ריאליטי וכבשה את העולם.

 

אינטרנט היא הממלכה

יו-טיוב הוא הארמון

הממשק הוא המלך

תוכן הוא המלכה

טוויטר הוא השליח

כולנו (יכולים להיות) נסיכים ונסיכות

 

כל הלינקים למי שלא מכיר את הסיפור

התוכנית: Britain's Got Talent

העונה: Series 3

הגיבורה: Susan Boyle

הרגע: YouTube

 

פוסטים מאת נתן ליפסון, בלוג 'מדיה ראדאר', דה-מרקר קפה:
מאנונימיות לפרסום עולמי בתוך פחות משבוע

תקרא לי רגשן - אבל זה משהו יוצא דופן

 

17 מיליון חשיפות לדף בודד תוך שבוע אחד - אין דבר כזה עבור מנהלי אתרים שיווקיים. אפילו לא באתר של מיקרוסופט. אולי 17, אולי 117 חשיפות - תלוי בסקס אפיל של הנושא. בתחרות בין סלולר לפנסיה ניצחון 17-117 לסלולר הוא תוצאה הגיונית. ועכשיו המשימה היא 18 או 118 חשיפות בהתאמה.

לשנה? לחודש? לשבוע? ליום? לשעה? לא משנה. המציאות של אתר שיווקי היא בגוון כלשהו של אפור. עבודה קשה, רייטינג נמוך. התוכן, כמובן, חייב להיות מעולה. שהרי אם יש דבר אחד שאפשר ללמוד מאגדת היו-טיוב של סוזן בויל, זה שצריך לספק את הסחורה. היא שרה מצוין. זה עבד לה ברגע הנכון.

 

ניהול אתר שיווקי הוא אוסף של רגעים נכונים. אם יש לך את התוכן המדויק, זה יעבוד לך. הנה הוא מגיע, גולש מס' 19 או 119 בהתאמה. זה הרגע הנכון. יש לך את התוכן בשבילו?

 

אם יש לך את זה, כמו שהוכיחה סוזן בויל, העיצוב כבר לא קובע.



בלוגר שיווקי צריך לגוון את ההגשה יותר מאשר את הנושאים
31/03/2009 | מאת: רונן מאיר
הפתרון למחסום הכתיבה הוא השיטוט

גוגל מעניקה לכל עובד זמן מחשבה. זאת לא זכות אלא מעין נוהל שמטרתו לעודד יצירתיות, יותר נכון לתעל את היצירתיות. אחד מהאנשים היצירתיים של גוגל, ג'ייסון שלן, עובד במערכת הבלוגים של גוגל (Blogger), הגה רעיון לפריצת מחסומי כתיבה של בלוגרים - 'פלינקי' (Plinky).

 

הרעיון די פשוט; גולשים מציעים נושאים ומגיבים להצעות של גולשים אחרים. מין סיעור מוחות פתוח, ישיבת בוקר ווב 2.0. כמובן, בכפר הגלובאלי תמיד יש בוקר איפשהו.

 

החברים של ג'ייסון מפרגנים לו בבלוג הרשמי של Blogger ונותנים לינק שמוכיח איזה פוטנציאל ביקוש יש לרעיון.

 

פלינקי, מענה ל'מחסום בלוגרים'

פלינקי

 

אם מישהו יקים בטוויטר קהילת רעיונות לפוסטים (ואולי כבר יש) זה יהיה אותו דבר. אבל זה לא ממש פתרון לבלוגר המתמיד, שלא כותב כאשר יש לו רעיון אלא מחפש רעיון לכתיבה - וזה הבדל משמעותי בין בלוגרים.

 

להרבה בלוגרים 'פלינקי' ודאי יעזור איכשהו מתישהו, אלא שמדובר בעוד מאותו דבר. כי מאז ומתמיד הפתרון למחסום הכתיבה הוא השיטוט. באינטרנט השיטוט יותר נוח ויותר מגוון.

 

10 טיפים לבלוגר תקוע

 

הבעיה של בלוגר שיווקי (בלוגר בשכר שכותב עבור לקוח) שונה בתכלית. הנושאים שלו מוגדרים ולעתים מוכתבים. המסגרת יכולה להיות גמישה אך המטרה - השורה התחתונה - היא אפקטיביות שיווקית.

בלוגר שיווקי צריך לגוון את ההגשה יותר מאשר את הנושאים. במקרים רבים עליו לכתוב על אותו נושא מזוויות שונות שכולן מכוונות לאותה מטרה. לכן כדאי לשקול בלוג שיווקי מרובה כותבים, המובדלים עפ"י תגיות נושא או תחומי ידע וכד', אך מסונכרנים על קונספט ועל בנק מסרים.



RSS בלוג RM - אינטרנט אפקטיבי

מערכת האתר
19/09/2008
Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS