DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=D:\web\sites\ws3_sites\RMConcept\httpdocs\backyard\fpdb\rm18.mdb; בין 100 הראשונים בטוויטר
English | RMxnet

שלום אורח  [כניסה]

פתרונות שיווק & תוכן באינטרנט

RMconcept - פתרונות שיווק & תוכן, אינטרנט & אינטראנט
דף הבית | | | | | | צור קשר
אינטרנט אפקטיבי

אפיון אתרים - יתרון תחרותי באינטרנט

פתרון כולל לטווח ארוך עפ"י מודל אפיון אתרים ייחודי. אפקטיביות מוכחת

בין 100 הראשונים בטוויטר

יש שוני בין המגיבים באתר לבין המגיבים בפייסבוק והרב-שיח שמתפתח בשני המקומות שונה לגמרי

29/07/2009 | מאת: רונן מאיר
פייסבוק הוא כלי פאבלישינג, טוויטר הוא כלי עבודה

ידידי אסף דותן, ממביני האינטרנט לעומקה ולרוחבה, פרסם מאמר תחת הכותרת תקרת הזכוכית של טוויטר ופייסבוק בו העלה קושייה לגבי האפקטיביות של שני הערוצים (שתי הפלטפורמות) כמקור לתוכן ידידותי מאורגן. הטענה המרכזית היא שריבוי החברים והעדכונים אינו מאפשר פולו-אפ רציני אחרי התוכן, שמתיישן במהירות ונקבר כהרף עין תחת עשרות עדכונים אחרים.

 

אני מנהל (באופן ישיר) שלושה ערוצי פייסבוק וארבעה ערוצי טוויטר. כל אחד נולד משיקולים שונים והתפתח על פי דרכו. די מהר הבנתי שאין לי זמן לעקוב אחרי כל הסושיאל הזה ואין לי כוחות להתמודד עם אשד המידע והעדכונים, בטח לא להיות מנומס ולהתייחס לכל דבר.

שבעת הערוצים הנ"ל משמשים אותי להפצת תוכן ולא לצריכת תוכן. אם יש הרבה משתמשים כמוני, אז כל הטוויטריאדה והפייסבוקיאדה הן גבעת צעקות. יש כאלה שיגידו 'מזבלת תוכן' - באים זורקים והולכים. יש אולי כמה גולשים סהרורים שינברו בערימה.

 

הדרך הטובה ביותר, לדעתי, לצרוך תוכן בנושאים שמעניינים אותי היא באמצעות גוגל רידר, בגישה בררנית ומבוקרת לפידים שאני מציב שם.

 

המודל של ספורטאנטר

ספורטאנטר היא רשת כדורגל באינטרנט שכוללת מגזין פופולארי, מערכת פורומים הכי פעילה בישראל בתחום הכדורגל, שורה של קהילות אוהדים של מועדוני כדורגל בעולם ועוד.

 

 

ספורטאנטר מפעילה פרופיל פייסבוק בו היא מודיעה על עדכוני תוכן במגזין ועל פיתוחים ואפליקציות חדשות. בנוסף, ספורטאנטר מפעילה ערוץ טוויטר המלקט כותרות נבחרות בנושא עסקי כדורגל מישראל ומהעולם. גולשי ספורטאנטר יכולים להתעדכן ישירות במגזין, באמצעות RSS במדור עסקי כדורגל.

 

כלומר, ספורטאנטר משתמשת ברשתות החברתיות בעיקר להפצת תוכן ליצירת טראפיק. מאז החל השימוש עלה הרייטינג של מגזין ספורטאנטר בכ-15% בממוצע, כאשר פייסבוק אחראי למאות כניסות ביום. איכות הגולשים החדשים היא גבוהה - בוגרים, בעלי כרטיס אשראי עם פעילות אינטרנט עניפה.

 

אחת התופעות המעניינות היא שגולשי ספורטאנטר מגיבים לתכנים בפייסבוק ולא רק באתר עצמו. יש שוני בין המגיבים באתר לבין המגיבים בפייסבוק והרב-שיח שמתפתח בשני המקומות שונה לגמרי. השיח במגזין הוא דעתני והשיח בפייסבוק הוא חברתי.


את האפקט של פייסבוק צריך למדוד לא לפי מספר הכניסות היומי אלא לפי ההשפעה הכללית על הפעילות - תוספת גולשים ותוספת חברים רשומים (לספורטאנטר עשרות אלפי משתמשים רשומים).

 

 

לעומת זאת, לטוויטר השפעה מועטה ושולית.

ערוץ הטוויטר של ספורטאנטר נהנה מכמה עשרות עוקבים בסך הכל. לפי טוויטרהוליק - כלי למדידת סטטיסטיקה של ערוצי טוויטר - הערוץ של ספורטאנטר הוא מס' 338 בפעילות הטוויטר בישראל (כנראה, כולל טוקר של נענע 10).

 

 

אם זה נראה לכם הגיוני, הרי לכם נתון נוסף; ערוץ הטוויטר של בלוג kדורגל 2.0 (בלוג העורך של ספורטאנטר) פעיל הרבה פחות, עוסק בנושאים איזוטריים (תרבות כדורגל) ונהנה ממספר עוקבים נמוך בהרבה. הלכה למעשה, הערוץ משמש כספריית לינקים עבור הבלוגר, במקום דיגג המסורבל.

 

עפ"י טוויטרהוליק, ערוץ הטוויטר של kדורגל 2.0 ממוקם כמספר 93 בתל-אביב. בין 100 הטוויטרים הכי פעילים בתל-אביב. לא לגמרי הגיוני.

 

 

 

המסקנה המיידית היא שפייסבוק הוא פלטפורמת פאבלישינג עם ערכים של קהילה ואילו טוויטר הוא כלי עבודה.
אלו הן, כמובן, מסקנות ראשוניות על בסיס מעקב של כרבעון. הכל יכול להשתנות.

 

ספורטאנטר: דף הבית | פייסבוק | טוויטר

בלוג kדורגל 2.0: שער | טוויטר

Bookmark and Share

 

[ למעלה ]

תנאי שימוש באתר | סודיות ופרטיות | אבטחת מידע | זכויות יוצרים

© כל הזכויות שמורות (1996 - 2008)

רונן מאיר קונספט קומפני בע"מ צור קשר

ייעוץ ותכנון - שיווק, תוכן | אפיון אתרים | מודיעין שיווקי | שירותי תוכן | שירותי אינטרנט | בניית אתרים | פתרונות ושירותים

דף הבית | גלישה מיטבית | חיפוש באתר | מפת האתר

ספורטאנטר | צ'אנל ישראל | יאללה 65

ט.ל.ח.

פתח/י קישורים חיצוניים בחלון דפדפן חדש

מערכת ניהול תוכן מערכת ניהול תוכן (CMS) - כל הזכויות שמורות ל-RMconcept RMconcept CMS